Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Na první dny v Maternii jen tak nezapomenu. Přišel jsem do práce a náš tehdejší finanční ředitel mi oznámil, že zrovna odešli dva zaměstnanci a další vyhrožuje výpovědí. Navíc šlo o country manažery severských zemí, kteří se nedají nahradit jen tak ze dne na den. Do měsíce nám odešla i country manažerka Francie a náš jediný programátor.
Během několika měsíců se nám sice podařilo všechny nahradit, ale fluktuace ve firmě stále pokračovala. Většinou to bylo tak, že k nám přišel pracovat nějaký student z ciziny, my jsme ho zaučili, odpracoval si u nás půl roku a my hledali znovu. Tento styl může fungovat ve start-upech, ale ne u větší úspěšné firmy. Proto jsme se to rozhodli změnit.
Jak máme ve VašeČočky.cz ve zvyku, šli jsme na to selským rozumem. V té době jsme neměli HR oddělení, ale to nám nevadilo. Když vám na lidech opravdu záleží, nepotřebujete ho, abyste mohli spoustu věcí změnit k lepšímu.
S Jirkou Urbanem (našim CEO) jsme se tedy začali pídit po tom, kde vlastně děláme chybu, co jsou ty hlavní důvody, proč nám lidé odcházejí a proč u nás nechtějí zůstat déle. Ptali jsme se stávajících i odcházejících zaměstnanců, sledovali jsme příklady úspěšných firem. Ve finále jsme došli k závěru, že pokud chceme mít firmu, kde lidé chtějí pracovat, tak naše nadšení nestačí, ale že je třeba udělat následující:
Inzerce | Chci tu být také
V první řadě jsme vyřešili pracovní prostředí. Před dvěma lety jsme měli kanceláře na Zahradním městě, což bylo pro většinu lidí z ruky. Navíc nám již byly malé. Když jsme si pozvali někoho na schůzku nebo jsme chtěli se zaměstnancem probírat něco osobního, tak jsme museli z ředitelny vyhodit našeho výkonného a finančního ředitele.
Na základě výzkumu mezi našimi lidmi jsme zjistili, že většině by vyhovovalo, kdyby nové kanceláře byly v blízkosti metra A a C, takže někde v blízkosti I.P. Pavlova a Náměstí Míru. Dále jsme se shodli na tom, že bychom chtěli, aby byly kanceláře moderní a přitom odkazovaly na obor, ve kterém děláme. Obojí se nám podařilo splnit a nyní sedíme v kompletně renovovaných kancelářích v Bruselské na Praze 2.
Druhou věc, kterou jsme se rozhodli vyřešit, byl výběr vhodných zaměstnanců. V minulosti se to dělalo tak, že jsme podle životopisů vybrali několik vhodných kandidátů a pozvali si je na pohovor. Dnes již takovou chybu neděláme. Zjistili jsme totiž, že náš čas je příliš drahocenný a nevyplatí se nám trávit hodiny na pohovorech, které nevedou k výsledku.
Rozhodli jsme se tedy lidi selektovat již na začátku. Kdokoliv, kdo se přihlásí na náš pracovní inzerát, nejprve dostane úkol nebo dotazník, který nám musí vyplnit. Většině lidem tento úkol zabere méně než hodinu a prozradí jim, jestli dává smysl se o práci u nás vůbec ucházet. Nám to naopak ukáže, jestli ten člověk tu práci opravdu chce a jaký má potenciál.
V dalším kole si pozveme pouze vybrané kandidáty a ty podrobíme ústnímu pohovoru, pro který máme připravenou sadu otázek. Když u kandidátů stále nemáme jasno, tak pořádáme ještě třetí kolo, kde je podrobíme reálnému testu přímo v našich kancelářích.
Třetí, na co jsme se zaměřili, bylo správné zaučení nových zaměstnanců a odhalení jejich pracovních nedostatků. Zavedli jsme proces vstupního školení, mentoringu a plánované kontroly. To znamená, že každý, kdo k nám nastoupí, je nejprve seznámen se strukturou naší firmy, způsobem komunikace, s online nástroji, co používáme, a také je zaškolen v oboru, ve kterém děláme, tedy projde krátkým školením o kontaktních čočkách, o digitálním marketingu a jede na poznávací cestu do našeho skladu v Jižních Čechách.
Následně mu je přidělen mentor, který už má za úkol daného člověka vzdělávat na pozici, na kterou nastoupil. Vedoucí daného oddělení má následně s novým zaměstnancem schůzku po prvním týdnu, po prvním měsíci, po třech měsících a po šesti měsících. Primárním cílem těchto schůzek je dát novému zaměstnanci nezávislou zpětnou vazbu, zjistit, jak se mu u nás líbí, kde vidí své nedostatky a naopak, kde si myslí, že má silné stránky.
Když už je u nás někdo více než, rok tak se zaměřujeme na to, aby u nás chtěl dlouhodobě zůstat, a taky, aby dělal to, co ho baví. Proto si s těmito zaměstnanci stanovujeme roční cíle, které by je měly posunout profesně i osobně. Na základě stanovených cílů jsou také ohodnoceni.
Mimo finanční motivace používáme i různé způsoby pochval. V případě zákaznického servisu každý měsíc vyhlašujeme “hrdinu měsíce”, což je vždy člověk, který udělal pro firmu nebo zákazníka něco výjimečného. Pochvala nemusí ale přijít pouze od nadřízeného, ale také od kolegy. K tomu máme vytvořený speciální kanál ve Slacku.
Za čtvrté jsme se rozhodli naše lidi zapojit více do rozvoje naší firmy a pracovního prostředí. Každý měsíc pořádáme různé inovační nebo skupinové meetingy, kde zaměstnanci mohou přijít s novými nápady nebo způsoby, jak zlepšit naši službu, firemní kulturu nebo zákaznický servis.
Dále pořádáme setkání s naším CEO, kde Jirka vždy zhodnotí předchozí měsíc a řekne, kam se budeme ubírat v měsíci následujícím. Každý se může na tomto setkání zeptat na cokoliv, co ho zajímá a čemu v chodu naší firmy nerozumí.
V případě interních projektů, které se zabývají nějakým problémem nebo zlepšením, vytváříme pracovní skupiny, které mají za úkol danou věc vyřešit. Například v našich nových kancelářích jsme měli problém s internetem, tak vytvořená pracovní skupina složená z lidí ze zákaznického servisu, marketingu a IT tento problém identifikovala a následně odstranila.
Možná je to dáno tím, že jsme stále relativně malá firma, ale každý, kdo u nás pracuje, má velký vliv na to, jak bude naše firma fungovat a jak budeme úspěšní.
Pátý bod byl pro nás tak trochu oříšek. Jak zajistíte to, že vaši zaměstnanci budou přátelé? No vlastně nijak, můžete jim k tomu pouze připravit vhodné prostředí. Proto jsme se rozhodli podporovat aktivity, které pomohou sblížit náš kolektiv například tak, že každý týden se jeden z nás staral o spokojenost svých kolegů nebo že si společně zajdeme zahrát laser game či jde skupinka zaměstnanců hrát únikovou hru The room nebo že se společně učíme dělat sushi. Je asi velmi těžké vyhodnotit, jestli tyto aktivity lidi v naší firmě více spřátelily. Nicméně dal bych ruku do ohně, že kolektiv je nyní v naší firmě vynikající.
Když jsem na začátku zmiňoval, jak nám zaměstnanci před dvěma lety hojně odcházeli a jak jsme museli neustále zaučovat nové a nové lidi, tak to se již neděje. Ano, stále zaučujeme nové lidi, ale to je způsobeno růstem naší firmy a ne, že by nám zaměstnanci odcházeli.
Tento článek/rozhovor vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Marketing Director, Maternia, s.r.o.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |