Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Středomořský životní styl, průměrná roční teplota nad 19 °C a více než 300 slunečných dnů v roce. Již uplynulo třináct měsíců, co jsem nastoupil jako nejmladší SEO specialista v největší společnosti na Maltě, která v současnosti zaměstnává více než 1800 expertů ze 48 zemí světa.
Skvělou zprávou je, že poptávka po talentech z oboru zde neustále roste a přirozeně se nabízí otázka, jak této příležitosti využít.
Pokud přemýšlíte o kariéře v online marketingu, zde je pro vás několik tipů, které vás mohou posunout k vysněné práci (téměř) z pláže ihned po státnicích.
A vůbec nejlepší na tom je, že jsem aktivně novou pozici nevyhledával a za relokační proces včetně letenky jsem neutratil ani korunu.
Inzerce | Chci tu být také
Ideálním startem pro kariéru v online marketingu je přihlásit se na některou z (neplacených) stáží již během studia. Výměnou za nízký výdělek budou cenné zkušenosti, které nenahradí žádná teorie, online kurz, ani přednáška ve škole.
Přítomnost relevantních stáží v životopise je klíčová pro hladký přechod z lavice do pracovního života, ideálně již přímo do zahraničí.
V průběhu studia se také vyplatí sbírat nejrůznější certifikáty nejen v SEO, ale i z dalších oblastí pro rozšířeni mezioborového přesahu. Většina jich je zdarma a stojí tedy jen čas a úsilí. Na začátek je vhodné se pustit do Google AdWords či Google Analytics Individual Qualification.
Strategickým krokem je pak správný výběr tématu bakalářské nebo diplomové práce (moje bakalářka “SEO audit a obsahová analýza vybraného webu”), což mně v přijímacím procesu velmi pomohlo.
Úsilí strávené na tvorbě profilu je polovinou úspěchu, neboť drtivá většina recruiterů (téměř 90%) používá právě LinkedIn k vyhledávání nových talentů. Čím vice kurzů, dovedností a textu profil tedy obsahuje, tím lépe. Pro nalezení profilu jsou důležitá relevantní klíčová slova, díky kterým se profil zobrazí co nejvýše. Pro SEO mága bude tedy vhodné vložit např. “on-page/off-page, keyword analysis, SEO audit” apod. Samozřejmě by vše mělo být v angličtině, vzhledem k tomu, že cílem je primárně zahraniční pracovní trh.
Druhá a důležitější část je budování profesní sítě, která bude ze začátku obsahovat převážně spolužáky ze školy a kolegy ze stáže. Postupným přidáváním HR specialistů však bude postupně růst také šance pozvánky na pohovor, neboť s větší sítí kontaktů roste i dosah a důležitost profilu. A navíc de facto děláte práci za ně.
Zní to jako klišé, ale zatím jsem nepřišel na přínosnější způsob z hlediska profesního růstu, než získání kvalitní zpětné vazby od těch nejlepších expertů v oboru.
Jak se tedy nachytřit od některého ze SEO guru, když momentálně nemáte takovou příležitost nebo nejste s nikým kontaktu? Choďte na večerní přednášky na univerzitách, které jsou většinou zdarma, buďte aktivní na sociálních sítích v relevantních skupinách nebo jednoduše pozvěte zkušenější specialist/ky na oběd.
Učit se od nejlepších však neznamená jen osobní lekce nebo školení, ale hlavně pravidelné sledování novinek z oboru jako např. na Searchengineland.com, Searchenginejournal.com nebo oficiálním blogu přímo od Googlu. Díky tomu bude snadnější držet krok s neustálými změnami.
Větší síť kontaktů může jednak pomoci při řešeni náročných SEO hlavolamů, se kterými si nebudete vědět rady, ale především může zpravidla zrychlit a zefektivnit cestu k vysněné práci.
V rámci přijímacího řízení na Maltu bylo klíčové získání kvalitních referencí, díky čemuž byl osobní pohovor v budovách společnosti již téměř formalita. Bez udržování pozitivních vztahů a networkingu by byla cesta do zahraničí daleko trnitější.
V současnosti poptávka po pozicích v online marketingu raketově roste, ale zároveň stejným tempem roste i konkurence. Proto je důležité byt o krok napřed a pravidelně se vzdělávat v oboru. Pokud jste se ještě nepřihlásili na žádnou relevantní stáž, vaši konkurenti mají pravděpodobně za sebou již první kolo pohovorů.
Ještě dnes si vylepšete svůj profil na LinkedInu, přidejte si certifikáty od Googlu a začněte vytvářet kontakty s HR oddělením. Diky tomu budete mít vyšší šance vykročit ze školních lavic již jako relativně zkušený (rozuměj ne junior) online markeťák, nejlépe rovnou do zahraničí.
Pokud se chcete dozvědět více informací o tom, jak se dělá SEO na Maltě, neváhejte mě kontaktovat na LinkedInu nebo se ptejte v komentářích.
Photo credits © Tomáš Kondělka
Tento článek/rozhovor vyšel před 6 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |