Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Na jaře 2014 spustil e-shop s parfémy Parfums.cz vlastní blog. Od té doby na něm má zhruba 240 článků, nejčastěji recenzí a různých tipů a triků. Nechybí ale ani rozhovory s celebritami.
Jak v Parfums.cz ke tvorbě blogu přistupují a jak probíhá příprava nového obsahu, jsem si povídal se senior copywriterkou Martinou Zemanovou.
Martino, co je hlavním cílem blogu Parfums.cz?
Hlavním cílem je naše zákazníky informovat. O trendech, novinkách, nových značkách a produktech. Taky podělit se s nimi o naše zkušenosti a poradit. Aby třeba věděli, co funguje a co ne, a objevili něco, co by jinak neobjevili. Zkrátka chceme, aby naši zákazníci byli v obraze. A taky chceme, aby je náš blog bavil.
Jak se vám tyto cíle daří naplnit?
Řekla bych, že daří. Máme třeba zpětné vazby, že si na základě naší recenze někdo koupil produkt, který mu pomohl vyřešit problém, který ho už dlouho trápil. Což je podle mě super přidaná hodnota. Ale samozřejmě vždycky je prostor pro zlepšení.
Inzerce | Chci tu být také
Kolik lidí se na tvorbě blogu podílí?
Tým lidí, kteří na blogu pracují, není moc velký. Jsem to já a kolega, který píše články o pánské kosmetice. Ta v poslední době prožívá celkem boom. Potom občas přispívají vizážisti z našeho pražského make up studia a specialista na niche parfémy.
Ale snažíme se to teď rozšířit – třeba o naše produktové specialisty, kteří dobře znají každý náš produkt a ví, co je dobré a co ne. Základem je, aby ten, kdo píše článek například o nějaké značce, znal její produkty a měl je vyzkoušené. Nechceme, aby na blogu byly jen informace, které jsou obecně dohledatelné, ale aby tam byla navíc vždy i ta osobní zkušenost. Což je u parfémů i u kosmetiky základ.
A samozřejmě se na tvorbě podílí ještě tým grafiků a vývojáři.
Jak takový tým řídíte? Máte například jednoho člověka, který za blog zodpovídá a organizuje veškerou činnost kolem něj?
Ano, tohle dělám já.
Co je na této vaší práci nejtěžší?
Pro mě je asi nejtěžší zkoordinovat si práci tak, aby mi na blog zbývalo dost času. Protože nedělám jen ten blog, ale i jiné věci. Prostě najít si prostor na to si sednout a napsat články tak, aby vycházely pravidelně a nebyly mezi nimi velké časové prodlevy. A samozřejmě každý začátek psaní článku taky není nic moc. Když máte prázdný list a nevíte, jak začít.
Jak vybíráte témata pro nové články?
Záleží na tom, o jaký článek se jedná. Pokud jsou to recenze, tak vybíráme většinou produkty a značky, které jsou u nás nové, neokoukané a zákazníci je moc neznají. Většinu novinek testujeme, a pokud nás něco zaujme a máme potřebu to poslat dál, tak o tom napíšeme článek.
Taky se samozřejmě snažíme sledovat nové trendy a různé vychytávky a předávat je dál. A svoji roli hraje i sezónnost.
Pracujete s nějakou analýzou klíčových slov, obsahovou strategií, apod.?
Samozřejmě při psaní článku myslíme na klíčová slova a jejich použití. Taky u každého článku řešíme meta title, meta descriptiona a meta keywords. Obsahová strategie se odvíjí od toho, co jsem říkala před chvílí – snažíme se sledovat trendy, novinky, inspirovat, pomoct a poradit s výběrem – to hlavně u kosmetiky. A taky pobavit.
Můžete prozradit, kdo je hlavní personou pro váš blog?
U blogu persony neřešíme tolik jako třeba na našem webu. Každopádně osoba čtenáře se hodně prolíná s tím, kdo jsou naši zákazníci. Nebo spíš zákaznice, protože většinou jde o ženy.
Takovou typickou čtenářkou blogu parfums.cz je „normální“ žena ve věku 25 – 40 let, která nechce být tzv. mimo a řeší typicky ženské problémy jako je kosmetika, móda a zdravý životní styl.
A je blog cílen primárně na zákazníce, co si u vás už koupily, nebo na ty, z nichž zákazníky teprve chcete udělat?
Takhle o tom primárně neuvažujeme, cílíme prostě na ženy, o kterých jsem mluvila v předchozí otázce. Ale logicky máme určitě víc čtenářek z řad zákaznic, které u nás nakupují pravidelně.
Co by měl splňovat článek, který motivuje čtenáře k zakoupení produktu? Jde mi o to, že inspirativních článků, které něco doporučují, je na internetu hodně. Proto bych chtěl vědět, jak k tomu přistupujete vy a zda máte nějaké doporučení pro naše čtenáře.
Já si myslím, že základ je právě podělení se o osobní zkušenost s určitým produktem. Co vás nejvíc motivuje k nákupu nějaké věci? Mě osobně to, že mi tu věc někdo pochválí. Když vím, že ji ten člověk má doma, používá ji a je s ní spokojený. Potom stačí, když mi řekne “Tohle jsem vyzkoušel a fakt to funguje. Kup si to taky, budeš spokojená.” a já to udělám. A právě u kosmetiky tohle podle mě platí dvojnásob, protože to, jak funguje a jaký problém nám pomůže vyřešit, je to nejdůležitější.
A pokud v komentářích pod článkem některé z čtenářek tu pochvalu potvrdí, tak to motivuje k nákupu ještě víc.
Jak pracujete se samotnými články – provazujete je navzájem, cílíte je na určitá klíčová slova, vkládáte na ně odkazy do detailů produktů apod.?
Ano, některé články provazujeme navzájem, ale jen pokud se to hodí. Rozhodně nechceme nic lámat přes koleno. Na klíčová slova samozřejmě cílíme, ono to jde kupodivu tak nějak samo.
A pokud je nějaký náš produkt zmíněn v článku na blogu, objeví se link v detailu produktu na webu. Stejně tak je pod každým článkem výpis produktů z článku s linky na náš e-shop.
Připravuji sérii zajímavých faktů z CZ e-commerce a online marketingu. Dnes mě například zaujalo, že přibližně 40 % návštěvnosti blogu Parfums tvoří přímá návštěvnost, 20 % organic.
Zveřejnil(a) Jiří Rostecký dne 6. duben 2016
Z jakého zdroje chodí na blog největší návštěvnost?
Nejvíce čtenářů na blog přijde napřímo, což je super. Na druhém místě je organic, tedy z vyhledávačů.
Opravdu napřímo? Prozradíte i nějaká procenta?
Ano, opravdu napřímo, taky z toho mám radost. Procenta prozradit můžu – z celkových návštěv dělá direct zhruba 40 % a organic 20 %. Zbytek přijde ze sociálních sítí, newsletterů, atd.
To je velmi zajímavé. Co za tím podle vás stojí, že k vám tolik čtenářů chodí napřímo? Chápu, že kvalitní obsah, ale opět narážím na to, že obsahu (i kvalitního) je na internetu hodně a že vaši čtenáři mohou otevřít spoustu jiných webů. Proč podle vás otevírají zrovna váš blog?
Protože je super (smích). Ne, vážně – to přesně nevím, ale řekla bych, že pokud je blog spojený se silným brandem, což parfums.cz je, je více zapamatovatelný. Myslím si, že se čtenáři vrací třeba i kvůli pravidelným soutěžím, které jsou pro ně určitě hodně zajímavé.
Zpracováváte i rozhovory s různými celebritami, jako je třeba Eva Pilarová, Heidi Janků, Tereza Kerndlová, Tereza Fajksová nebo třeba Michal David. Jak se k takovým lidem dostáváte?
Nejdříve si vytipuji, kdo by asi tak mohl naše čtenářky zajímat. Kdo má podle mě co říct, kdo je něčím zajímavý a třeba i inspirativní. Potom toho člověka, případně jeho manažera, oslovím a požádám o rozhovor. Musím říct, že většinou dostávám kladnou odpověď. Ale stalo se párkrát, že někdo i odmítl.
Jak tvorba rozhovoru s takovou celebritou vypadá?
Jsou dvě možnosti, buď se sejdeme, nebo rozhovor vyřešíme přes e-mail. Musím říct, že je vždycky lepší setkat se osobně, protože rozhovor se potom více větví a plyne přirozeněji. Ale pokud zvolíte dobře otázky a snažíte se předvídat odpovědi, jde to udělat i písemně tak, aby se rozhovor povedl.
Oslovit ale celebritu a domluvit s ní rozhovor nemusí být snadné. Jak to v praxi probíhá?
Jak jsem říkala, vytipuji si zajímavé lidi a potom je o rozhovor požádám. Někdy najdu kontakt přímo na toho člověka, někdy to řeším s manažerem. Musím říct, že mě pořád překvapuje to, že čím větší hvězda a umělec ten dotyčný je, tím se chová normálněji, je skromnější a je s ním snadná domluva. Taky mi třeba jednou za čas někdo z kolegů dohodí kontakt přes nějakého svého známého. To je potom nejlepší domluva.
Co vám oproti klasickým článkům tvorba těchto rozhovorů přináší?
Podle mě rozhovory obecně jsou prostě zajímavé čtení. Konkrétně na našem blogu je to takové zpestření. Na jiných beauty blozích rozhovory nebývají, což je podle mě škoda, protože známé osobnosti mají péči o svůj vzhled víceméně v popisu práce, takže často fakt dobře poradí.
Přispívá to podle vás i k brandingu parfums.cz?
K budování značky to podle mě nijak výrazně neprospívá, to není ani náš prvotní záměr. Přece jenom ty rozhovory nekomunikujeme masovými kanály. Ale rozhodně to, že nám poskytly rozhovor takové osobnosti jako třeba Simona Stašová, Eva Pilarová, Jolana Voldánová atd. poukazuje na to, že jsme silný brand a posiluje to naši důvěryhodnost.
Doporučila byste i jiným e-shopům, aby svůj marketing takto propojili s nějakou celebritou?
Já bych ty naše rozhovory nenazvala zrovna propojení marketingu s nějakou celebritou. To je podle mě třeba, když nějaká celebrita dělá značce tvář. Naše rozhovory nejsou reklamní. Vždy na začátku rozhovoru říkám, že není nutné zmiňovat konkrétní produkty. Jak jsem říkala, jde nám spíš o ty rady a zajímavosti. Ale nepopírám, že to, že se už celkem dost známých jmen se na našem blogu objevilo, určitá prestiž je. Takže proč ne?
Podle vašeho Youtube kanálu soudím, že ještě příliš nepracujete s videem. Chystáte se to změnit?
To jste se celkem trefil. Právě začínáme natáčet naše vlastní videa. Jsou to takové krátké recenze, které mají zákazníkům ve stručnosti představit konkrétní produkt, říct, jak funguje a jak a kdy ho použít. Třeba u parfémů jde o to říct, jak parfém voní, čím je specifický, jak dlouho vydrží, na které příležitosti se hodí, atd. Prostě je to takový vizualizovaný, zábavnější a pohodlnější produktový popisek.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 2 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |