Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Chystáme spoustu guestpostů. Často ale jejich autoři dělají ty samé chyby. Zjistěte, které to jsou a jak se jim vyhnout.
Snažím se o to, aby na tomto magazínu vznikal neustále nový kvalitní obsah. Docílit toho chci i tak, že dávám prostor pro přispění různým odborníkům, kteří mohou napsat vlastní guestpost. Často se ale setkávám s chybami, které článek dělají pro čtenáře hůře stravitelným. Pojďme se na ně podívat.
Smysl guestbloggingu je obrovský. Autorovi může pomoci s propagací jeho značky, získáním zpětných odkazů, představením svých služeb či produktů novému publiku, ale třeba i se šířením svého know-how. My jako magazín jsme zase rádi, že můžeme získat nový obsah pro naše čtenáře a potěšit je něčím novým, přínosným a zajímavým. To vše ale stojí a padá na několika chybách, kterých si všímám stále častěji.
První chybou je autorova neznalost čtenářů, jejich odbornosti a potřeb. Několikrát se mi stalo, že někdo navrhl článek, který byl tak odborný, že by zaujal jen malé procento našich čtenářů. Pro některé by užitečný možná byl, ale pro většinu rozhodně ne.
Inzerce | Chci tu být také
Spíš, než chodit s kanónem na vrabce, je lepší se zajímat o to, kdo jsou čtenáři média, na které přispíváte. Zajímat se o jejich zájmy, potřeby, problémy, které řeší, a situaci, ve které se pravděpodobně nachází. Jen málo článků zasáhne všechny typy čtenářů jednoho média, můžete ale vymyslet téma, které bude rezonovat s většinou z nich, a toto téma náležitě rozebrat a podat atraktivní formou.
Co potřebujete vědět? Třeba toto:
Všechny tyto informace vám musí dané médium poskytnout. Pokud ne, zeptejte se ho na ně.
Asi nejčastějším problémem guestpostů je jejich obecnost a povrchnost. Článek o tom, co to je PPC reklama a jak funguje, je určitě užitečný. Nicméně už pravděpodobně někde je zpracovaný a není potřeba jej psát znovu. Místo toho vymyslete něco lepšího.
Ze zkušenosti mohu říci, co funguje nejlépe:
Vtipné je, že mnoho guestpostů nemusí být pro autory tak náročných na zpracování. Mohou se psát doslova samy, protože je to např. aktuální téma nebo téma, o kterém autor rád mluví.
Ačkoliv je to složité, pracujte s daty a nechte čtenáře do nich nahlédnout. Když to neuděláte, může to dopadnout třeba takto.
S čím bojuji u velkého počtu článků, které mi přijdou, je jejich struktura. Autor v nich skáče z tématu na téma, sám sobě do řeči, zmíní něco, co vůbec nedopoví apod. Často jsou články pro čtenáře zmatečné, nelogické a poměrně těžko stravitelné.
Je velmi náročné psát obecný návod, jak se tomu vyhnout. Pomoci ale mohou tyto tipy, které dávám většině autorů guestpostů:
Představte si 2 guestposty. Jeden je hodně komerční. Je z něj patrné, že autor spíš než na čtenáře při psaní myslel na vlastní zisk. Jsou v něm nápadité zpětné odkazy, přihřívání vlastní polívčičky, zkrátka taková ta pachuť, kterou čtenář cítí, když s ním někdo manipuluje.
Druhý guestpost takový není. Má vysokou přidanou hodnotu pro čtenáře. Dokonce ani neobsahuje zpětný odkaz, možná jen někde v informacích o autorovi pod článkem. Pracuje dobře s daty, příklady, je praktický. Čtenář si z něj něco odnese. A není to informace, kdo jak co dělá, ale co může udělat on sám.
Který z těchto dvou článků se podle vás bude více sdílet na sociálních sítích? Na který budou čtenáři sami odkazovat? Který bude mít více přečtení? A u kterého je větší šance, že autor najde nové klienty?
Nepište guestpost jako PR článek (zjistěte, jak napsat PR článek, který vás nadchne výsledky). Pište jej pro čtenáře, protože to je jediný smysl guestpostingu. I když všichni víme, že v něm z velké části jde o vlastní promo, můžeme jej udělat tak, aby z něj těžili všichni, zejména čtenáři. Pokud tomu tak není, nemuseli jsme guestpost psát.
Tento článek/rozhovor vyšel před 9 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 1 měsíc
Před 2 měsíce
Před 3 roky