Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Co dělají ostatní blogeři jinak, že si umí získat popularitu? Osobně mi tato otázka vždy vrtala hlavou. Naštěstí o sobě blogy prozrazují velké množství informací. Zdarma, veřejně a nepotřebujete k jejich zpřístupnění žádné složité nástroje. Stačí dvě věci. Trocha času a vědět, na co se dívat.
Obsah je král a jako takový si zasluhuje první místo v mém zájmu. Při prostudování jiného blogu sleduji především:
Nebo kterým se naopak vyhýbá. Pomáhá mi to určit, na která témata se vyplatí cílit a která jsou již „vyčichlá“.
Píše bloger hovorově? Vyjadřuje se formálněji? Vyká? Tyká?
Inzerce | Chci tu být také
Výsledná tonalita textu hodně napoví o tom, jaký si čtenář odnese zážitek. A zda dojem, který budí jiný bloger, nelze přebít důrazem na jiné vyznění téhož obsahu.
Při správném uchopení autostylizace může text působit naprosto odlišně. Doporučuji s ní ale zacházet opatrně. Při špatném využití může napáchat více škod, protože na čtenáře snadno zapůsobí jinak, než jste původně plánovali.
Přestože by se mnou řada blogerů nesouhlasila, myslím si, že blog nemusí být vždy jen o osobních článcích. Na blogu se mohou objevit rozhovory, ankety, reakce na aktuální tématiku, infografika…
Z četnosti komentářů a výčtu populárních článků (pokud je k nahlédnutí) se dá poměrně snadno odvodit, které z typů obsahu jinému blogerovi přináší návštěvnost a které nikoliv.
Zejména u návštěvnosti ale opatrně. Vždy je třeba brát v potaz, že hodně závisí i na míře propagace. Pokud se majitel blogu rozhodl určitý typ obsahu více promovat, zákonitě se to projeví i na žebříčku četnosti.
Pravidelnost patří k základním stavebním kamenům úspěšného blogování. V některých případech existují blogy s kvalitním obsahem, které ale postupem doby vymřou kvůli nechuti autora soustavně publikovat.
V takový moment platí, že při srovnatelné kvalitě psaní můžete jiného blogera přebít četností článků.
Ne vždy se ale počet článků snoubí s kvalitou. Řada blogerů si postavila úspěšnou strategii i na aktivitě jednoho článku měsíčně. V takovém případě ale musí být výsledný post kvalitou opravdu vysoko.
Zde proti sobě stojí dva rovnocenné argumenty.
Delší články se údajně těší větší přízni vyhledávačů. Podle této analýzy milionu článků z roku 2015 se navíc zdá, že lidé obecně raději sdílejí delší články než ty kratší.
Naproti tomu stojí předpoklad lidské lenosti, kdy si internetový čtenář raději přečte kratší článek, u kterého nestráví tolik času.
Netroufám si vydávat jasné rozsudky, který z přístupů je lepší. Z velké části záleží na přístupu autora. V obou případech platí, že se vůči těmto poznatkům u jiných blogů dá nějakým způsobem vymezit a odlišit se.
Aby obsah fungoval, musí čtenáři přinášet nějaký užitek. Ten se většinou dělí na dva dominantní cíle:
Po přečtení blogpostu úspěšných blogerů snadno vycítíte, zda jejich vyznění hraje více na informovanost, nebo probuzení emocí. Ne každý bloger dovede uspokojit oba směry.
Když většina blogů ve vašem oboru chce čtenáře především informovat, stojí podle mého za úvahu více hrát na emoce uživatelů. Pobavit je. Šokovat. Samozřejmě v závislosti na vaši celkové strategii a tonalitě značky.
Minimálně v oblasti volnočasových blogů tohle patří k jedné z největších slabin. Spousta lidí neumí napsat poutavý nadpis a přichází tak zbytečně o zájem čtenářů.
Vedle čtenářského zájmu má titulek i významnou úlohu při výsledném hodnocení článku v internetovém vyhledání. Nepodceňujte v tomto směru zmíněná klíčová slova a ani další náležitosti, které by nadpis z hlediska SEO měl mít.
Obsah blogu nemusí spočívat pouze v psaných článcích. V poslední době je velice trendy video. Instagram pro změnu dokazuje velkou oblibu fotek mezi internetovými uživateli.
Sám řadu z videorozhovorů raději konzumuji skrze podcasty, protože si je mohu poslechnout kdekoliv a bez nutnosti vizuálu.
Tuto oblast podle mě spousta blogerů podceňuje a spokojí se pouze s textem. Netvrdím, že k úspěšnému blogování potřebujete nutně vystupovat na Youtube. Pouze jde o cestu, kterou ne všichni blogeři úspěšně umí využívat a může tudy vést poměrně snadná cesta k odlišení.
Sám třeba magazín Mladý podnikatel sleduji především kvůli kvalitním videorozhovorům, které u mě stojí na špici zájmu.
U kvality obsahu vše začíná. Ale rozhodně nekončí.
Aby si vás lidé všimli, musíte být vidět. Jednou z cest jsou i všudypřítomné sociální sítě. I na nich se dá ledacos vysledovat z aktivity jiných blogerů.
Ale to si pro vás nechám na příště.
Přečtěte si, jak Ivan Sárközi vybudoval úspěšný blog 404m.com
Zdroj fotky: Fotolia.com | Autor: cosma
Tento článek vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Patrik vede blog o blogování a tvůrčím psaní. Rád se dělí o své postřehy pod heslem, že i odborné téma se dá uchopit tak, aby ho pochopil i laik.
Před 2 roky
I tak má ale dost síly pokračovat a připravovat pro vás další inspirativní obsah. Nadále už pod osobní značkou jeho autora Jirky Rosteckého. Vítejte na novém webu.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |