Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Je tu další měsíc a s ním i další díl Novinek z onlajnu, který vám opět přináší mediální tým agentury eVisions. Ten se nejen rozšířil o nové tváře, ale také dostal zbrusu nový formát. Stávající koncept tak osvěží kromě tradičních oborových novinek také rozhovory se zajímavými osobnostmi – v tom dnešním se zejména o budoucnosti influencerů rozpovídá zakladatel a CEO platformy Lafluence, Peter Varga – a dále ochutnávka ze zákulisí eVisions, která dnes přiblíží hlavně práci pro nejoblíbenější rozvozový portál DámeJídlo. A jako bonus navíc získáte 5 užitečných tipů, jak na PPC.
V průběhu roku Google představí nový formát inzerátů ve vyhledávací síti tzv. Gallery Ads. Jedná se o inzerát ve vyhledávací síti s nadpisem a popiskem doplněný o 4 až 8 obrázků, které budou prozatím dostupné pouze na mobilech. Ruku v ruce s tím se změní i způsob platby – nově budeme vedle standardního prokliku platit i za prohlížení galerie (listování v ní). Jako největší přínos vidíme to, že obrázek řekne mnohem více než pouhý text. Z obrázku budou nejvíce těžit Lead Generation weby, tedy weby, jejichž cílem je získávat poptávky, rezervace apod. ze segmentů, kde je důležitá vizualizace produktů a služeb (například restaurace, hotely a jiné). Naopak e-shopů by se Gallery Ads neměly v zásadě příliš dotknout, protože zde zůstane dominantní Google Shopping.
Možná jste v posledních době zaznamenali kauzu v rámci německého influencer marketingu, v rámci níž německá influencerka Vreni Frost přijala od určité společnosti produkt, přičemž se nejednalo o žádné placené partnerství či komerční sdělení. Avšak za to, že na svém profilu reklamu neoznačila, dostala poměrně vysokou pokutu. V německém spolkovém sněmu se naštěstí rodí legislativní novela, která má influencery chránit a zároveň definovat pravidla označování reklamy. Tamní influenceři tak nově nemusí označovat příspěvek jako komerční sdělení, nedostávají-li za něj od dané společnosti žádnou protihodnotu.
3. června 2019 proběhla aktualizace hlavního algoritmu Googlu, tzv. June Core Update. Ten byl zaměřený především na obsah, zpravodajské weby a stránky spadající pod koncept E-A-T. Velmi negativně se Update podepsal na webu Daily Mail, který zaznamenal pokles návštěvnosti až o 50 %. Dále pak na zpravodajském portálu CCN.com, jehož návštěvnost klesla o 71 % a jeho příjmy dokonce až o 90 %. Následkem této události web 10. června oznámil svůj konec. Pozitivně update zasáhl naopak deník The Sun.
Inzerce | Chci tu být také
Základním doporučením, které si z této aktualizace můžeme odnést, je rozhodně nepodceňovat rychlost webu. Právě ta totiž patří mezi důležité hodnotící faktory.
Novinky z oboru online marketingu – sociální sítě
Značky mohou nově podpořit placenou reklamou instagramový příspěvek daného influencera, který se značkou spolupracuje. Podmínkou je, že tvůrce musí uvádět značku jako oficiálního partnera pro spolupráci, tzn. že příspěvek uvozuje označením Paid partnership with, v Česku pak Placené partnerství s. Co tato novinka značkám přinese? Doposud byl značený obsah na Instagramu pouze organický, placenou podporu ho ovšem dokážou doručit dalším uživatelům, bez ohledu na to, kdo daného influencera sleduje. Kampaně navíc mohou optimalizovat dle svých potřeb, a především lépe dohlížet na jejich efektivitu.
Instagram testuje možnost koupi produktu označeného na fotce influencera přímo přes tuto platformu, tzv. Shopping from Creators. V praxi to znamená, že pokud na svém oblíbeném influencerovi uvidíte zajímavý kousek, který byste si také rádi pořídili, jednoduše na něj kliknete a dále postupujete stejně jako v jakémkoliv e-shopu. Vám to ušetří čas strávený hledáním produktu a influencerovi zase čas s objasňováním a odkazováním na produkt v komentářích či v přímých zprávách. Funkci si prozatím můžete vyzkoušet pouze u vybraných osobností jako například Kylie Jenner, Kim Kardashian West anebo třeba Aimee Song.
V rámci zmiňovaného rozhovoru jsme se rozhodli vyzpovídat zakladatele a CEO platformy Lafluence, Petera Vargu. Celé video najdete na YouTube kanále eVisions.
Rozebírali jsme zejména:
Manažer PPC oddělení Adam Dvořák se s vámi ve stručnosti podělil o pár tipů a triků, jak na PPC. Adam zároveň na toto téma chystá článek, kde své tipy více rozvine a přiblíží, takže určitě sledujte náš blog, ať vám nic neunikne.
Jak už jsme zmínili, součástí nového formátu bude také malé nahlédnutí do zákulisí života v eVisions. V tomto díle vás necháme nahlédnout pod pokličku práce pro klienta Dáme jídlo, kterou jsme s naším SEO Specialistou Petrem Hlaváčem a Content Managerkou Janou Brücknerovou rozebrali. Dozvíte se, jak se tvoří publikační plán pro nejoblíbenější portál pro rozvoz jídla nebo jaké největší výzvě čelí copywriterka píšící články o jídle a nápojích.
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
eVisions Advertising je marketingová agentura poskytující kompletní služby v oblasti internetové reklamy.
Před 2 měsíce
Před 2 měsíce
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |