Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Jmenujeme se MladýPodnikatel.cz, takže bychom měli dát prostor i těm skutečně mladým podnikatelům. Na světě je několik exotů (v dobrém slova smyslu), kterým se povedlo vydělat miliony ještě před prahem dospělosti. Jejich příběhy jsou velmi zajímavé a některé si povíme v tomto článku.
Koupit zlevněné tělové mléko a prodávat ho za plnou cenu nenapadne každého šestiletého kluka. Farrah byl výjimkou. Prodával lidem i ozdobené kameny a zajímal se o vaření. Ve třinácti letech založil svou společnost Farr-Out Foods, která se zaměřovala na mladé americké konzumenty, a o rok později už byl milionářem. Zajímavé na něm je i to, že už v patnácti letech mohl přispívat na charitu v takovém měřítku, že založil charitu vlastní – Farrah Gray Foundation.
Rovněž se věnuje psaní motivačních knih a knih na téma „jak rychle zbohatnout“. Je nejmladším afroamerickým milionářem a stal se i motivačním řečníkem. Často říká: „Ptejte se sami sebe na tři podstatné otázky. Co je pro mne snazší než pro ostatní? Jakou práci bych vydržel dělat celý život i bez mzdy? A čím mohu být světu užitečný?“
Tylerův příběh je poměrně známý, svého času obletěl celý svět. Možná jej zná i někdo z vás. Pětiletý Tyler prodával limonádu a jeho hodinová taxa se vyšplhala až na 22 dolarů. Postupně toto číslo rostlo, ale skutečný byznys založil „až“ v patnácti letech, kdy začal důchodcům vysvětlovat, jak surfovat po internetu. Dlouho u toho nevydržel (kdo by vydržel?), a tak přišel s vlastním IT řešením, jež začal nabízet firmám. V roce 2007 vydělal 3.25 milionu dolarů. Tehdy mu bylo 15 let.
Jeho profesní životopis si můžete z části prohlédnout na LinkedInu.
Internetovým podnikatelům se stal i John, který ve svém dětském pokojíčku začal vytvářet webové stránky. Když mu bylo 14 let, bral už 15 dolarů na hodinu. O tři roky později se velmi proslavil. Se svou společností začal slavit milionové obraty a nebál se do týmu verbovat i mladší spolupracovníky.
Díky své práci se stal ukázkou toho, že na internetu může uspět i velmi mladý člověk a že podnikání lze rozjet i bez počátečního kapitálu. V roce 1990 ho Ernst & Young ocenila jako Podnikatele roku. Dnes se věnuje zábavnímu průmyslu.
Už v jedenácti letech se malá Leanna rozhodla podnikat. Začala lidem radit, jak správně pečovat o své vlasy. Samozřejmě si za to nechala zaplatit. Doma si vytvářela svoje vlastní přípravky a brzy založila společnost. Její roční zisk brzy přesáhl 300 tisíc dolarů, dnes už vydělává miliony.
Některé z vás možná pobaví vzhled jejích webových stránek, nicméně pamatujte, že i přes značnou dávku humoru si na nich dokázala „slušně“ vydělat. Má 8 zaměstnanců a ve svém byznyse stále pokračuje.
Kdo zná příběh malé, stydlivé Kelly, určitě si vzpomene na jednu zábavnou historku. Měla celkem šest sourozenců a velmi snaživé rodiče. Ti chtěli, aby jejich děti byly tvořivé a snaživé, proto s nimi hráli hru, při níž měly nakreslit nějaký vlastní vynález. Její otec dokonce slíbil, že nejlepší nápad nechá skutečně vytvořit. Kelly nakreslila boční kapsu, do níž si děti mohly dávat různé hračky, videohry a další. Když jí bylo devět, o její vynález mělo zájem přes milion lidí. Sešla se dokonce i s tehdejším prezidentem USA Georgem W. Bushem.
Ve svých čtrnácti letech založila Ashley svoje první webové stránky. Existují dodnes. Začala skrze ně nabízet vlastní grafické úpravy MySpace profilů. Vytvářela různé obrázky a další vylepšováky nudných holčičích profilů. Jelikož se na její web v roce 2007 podívalo kolem 7 milionů lidí, začala tam prodávat reklamu. Brzy se z ní stala milionářka, a dokonce odmítla i nabídku 1,5 milionu dolarů za odkoupení webu.
Jak vypadá její MySpace profil se ostatně můžete podívat.
Sarah na střední škole ráda sledovala televizi, hlavně seriály z Disney Channel. V Americe jsou ve školách takové ty známé skříňky, které jste určitě viděli v mnoha filmech. Sarah si tu svou chtěla polepit samolepkami, jenomže na konci roku by ji čekalo únavné slepování, a tak společně se svým otcem uvedla na trh „magnetové nálepky“, které se daly snadno sundat a znovu použít. Během jednoho roku se jí tak povedlo vydělat přibližně 1 milion dolarů.
Jak to asi tak vypadá, se můžete podívat na stránkách MSN.com. Školu Sarah ještě nedokončila, čeká ji to až příští rok.
Skutečně zásadní problém se povedlo vyřešit tehdy jedenáctiletému Richiemu. Přišel totiž na to, že když plave se svými kamarády a má při tom šnorchl, nemůže si s nimi zároveň povídat, takže je to nuda. Neváhal tedy a pustil se do řešení tohoto problému. Se svými 267 dolary si vytvořil prototyp a brzy si od něj jeho vylepšovák koupilo hned několik obchodních řetězců. Vydělal na tom miliony.
Dodnes Richie razí heslo: „Pokud máš nápad, udělej to!“ Svoji firmu Short Stack LLC pojmenoval po svém oblíbeném jídle – palačinkách a jedno „mluvítko“ prodával za 11.99 dolarů.
V osmi letech se Abbey pustila do řešení manželských krizí. Když totiž její matka vynadala otci za to, že osmaženou slaninu položil na noviny, svitl jí v hlavě nápad na vytvoření speciální misky, na niž se dá slanina pověsit a strčit do mikrovlnky. Brzy to od nich koupil Wal-Mart a z Abbey byla milionářka.
Podnikání „naplno“ se začala věnovat již ve svých čtrnácti letech. Díky svému vynálezu se dostala i do show Oprah Winfreyové či do Late Night s Davidem Lettermanem. Dnes je vdaná a žije v Kalifornii.
Tak co? Je to jednoduché… vydělat ty miliony, že?
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 6 měsíců
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |