Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Affiliate programů se v posledních letech vyrojilo nepřeberné množství. Rozhodli jsme se věnovat prostor nejen jim v našem seznamu programů, ale i jejich provozovatelům. Petry Brandejské, affiliate manažerky Exiteria, jsme se zeptali, jak ke svému programu přistupuje, co vlastně partnerům nabízí a jak hodnotí rozmach affiliate na českém trhu.
Jak dlouho se affiliate věnujete? Je Exiteria vaším jediným klientem?
V affiliate se aktivně pohybuji už delší dobu. Společnost Exiteria je jediná, koho v affiliate zastupuji.
Proč se vůbec Exiteria rozhodla affiliate program spustit? Co ji k tomu vedlo?
Jedná se o společnost, která má díky vlajkové lodi MT-nábytek již své místo mezi předními internetovými prodejci nábytku. Exiteria se neustále snaží zlepšovat své služby, s čímž souvisí i vznik nových partnerství. Náš sortiment je kvalitní, velmi široký a podpořený povedeným doplňkovým servisem, tudíž bychom rádi oslovili potenciální zákazníky i novými cestami. Z toho důvodu jsme se s vedením rozhodli pustit (kromě jiného) i do affiliate programu.
Myslíte si, že podobnou motivaci mají i jiné eshopy?
Dívala jsem se samozřejmě okolo. I přesto, že se do affiliate pustili i někteří konkurenti z oblasti online prodeje nábytku, stále na trhu moc affiliate programů zaměřených právě na nábytek není, takže se domnívám, že díky této mezeře tu určitá motivace pro vstup určitě je.
Inzerce | Chci tu být také
Můžete nám váš program představit? Co partnerům nabízí?
Náš provizní systém odměňuje registrované partnery (provozovatele webových stránek) za přivedené zákazníky, kteří u nás nakoupí. Provize je stanovena na 5 – 8 % z ceny objednávky bez DPH, doba platnosti cookies pak na 60 dní. Provize vyplácíme již od 1 000 Kč, což je suma, na kterou lze snadno dosáhnout, protože průměrná hodnota jedné objednávky v našem eshopu je 9 000 Kč.
Je něco, v čem je váš program originální, výjimečný?
Takovým malým počátečním plusem je bonus 100 Kč při registraci. Kromě toho bych jako velkou výhodu zmínila naše vlastní grafiky i programátory, díky kterým jsme schopni vycházet vstříc svým partnerům, přizpůsobovat reklamní prvky aktuálním potřebám, rychle řešit jakékoliv problémy a rozšiřovat přídavné služby, jako bylo v současné době například poskytnutí XML feedu partnerům.
Velké plus určitě představuje i moje osoba, protože se na mě jako na manažerku programu, která se věnuje pouze jednomu klientovi, partneři mohou obracet přímo a osobně se mnou řešit své nápady, připomínky nebo problémy.
V oblasti prodeje nábytku příliš affiliate programů není. Možná se zeptám nevhodně, ale není to důsledkem toho, že málokdo dokáže nábytek prodávat tak, jako třeba elektroniku a další, kde těch možností je více?
Nábytek nekupujeme každý den. Většinou se rozhodujeme, co koupit, a poté věříme, že jsme vybrali to správné, co nám vydrží dalších několik let. Nicméně v posledních letech neustále přibývá lidí, kteří chtějí ušetřit nejen čas, ale i peníze, a proto raději nakupují nábytek přes internet. Pro affiliate vidím opravdu výhodu v tom, že se nejedná o malé částky, které lidé za nábytek utrácí, a od toho se přeci odvíjí i provize. Pokud má někdo stránky s kvalitně zacílenou návštěvností, může v kombinaci s dvouměsíční platností cookies, které se starají o přiřazení provize partnerovi, dosáhnout zajímavých výsledků.
Lze podle vás affiliate program spustit v každém oboru?
Domnívám se, že ano. Určitě se najdou obory, kde je to snazší, kde partnerům přibývají provize každý den, ale často jen po pár korunách. Prodat například právě nábytek je určitě náročnější než prodat oblečení nebo elektroniku, ale když je vše správně koncipováno, provize se přičítají sice méně často, ale zase po větších částkách.
Vím, že existuje řada webů zaměřených na nábytek a bydlení obecně. Jakým způsobem se chystáte svůj program propagovat a rozšiřovat právě mezi podobné portály?
Protože právě na nábytek, jak jste sám řekl, neexistuje příliš affiliate programů, máme jistou šanci uspět snáze než v oboru, kde affiliate provozuje každý prodejce. Ze zkušeností našeho obchodu víme, že lidé slyší na nábytek v akci, na dopravu zdarma i na dárky k určitým nákupům. Proto bychom upřednostňovali bannery s tímto zaměřením. Představte si ale, že se například zajímáte o koupi pohovky a pak procházíte různé webové stránky, abyste zjistili informace o materiálu, z něhož je vyrobena, nebo zkušenosti jiných zákazníků. V takovém případě má největší cenu například článek s dobře provedeným, kvalitním a poctivým obsahem s vloženými odkazy nebo různé recenze. Když čtenáře dokážete uspokojit, je šance, že využije vašich odkazů nebo call-to-action prvků, protože vám už věří.
Pro určité weby by zase mohlo být zajímavé zveřejňování našich produktů pomocí XML feedu, kde je možné reagovat dynamičtěji. A nemělo by se zapomínat ani na e-mailing, který také může přinést zajímavé výsledky.
Je pro partnery lepší odkazovat na konkrétní produkty nebo na sekce v eshopech?
To záleží na typu obsahu, který chcete pro affil využít. Pokud představujete například trendy v obývacím pokoji obecně, pak je pochopitelně lepší odkazovat například k nám do sekce Obývací stěny. Pokud ale píšete recenzi konkrétního produktu nebo doporučení na konkrétnější typ výrobků, je vhodnější odkazovat přímo na konkrétní výrobek, protože to návštěvník přeci jen očekává. V případě konkrétních produktů si ale musíte hlídat jejich životní cyklus, protože i nábytek podléhá trendům. Ale i takovouto situaci se budeme snažit do budoucna vyřešit, aby našim partnerům neunikaly příležitosti.
V posledních letech se zde affiliate velmi rozmohlo. Co za tím podle vás stojí?
Je to něco, co má budoucnost. Jedná se o formu spolupráce na principu „win-win“ – partner přivede zákazníka, který nakoupí, a tím získá provizi – což znamená spokojenost na straně obchodníka i partnera. Ne každý druh propagace vám tohle může zaručit. Jinak vidím internet jako neomezenou studnici informací a výdělků a dnes chce vydělávat přeci každý.
Co mají dělat provozovatelé affiliate programů, kteří mají velkou konkurenci a denně s ní zápasí? Je něco, co byste jim poradila?
Konkurence je v každém oboru. Proto pro všechny a pro všechno platí se něčím odlišit, být výjimeční a mít zvučné jméno. Určitě je třeba na všem každý den pracovat a vylepšovat, nikdo nesmí usnout na vavřínech, jinak ho konkurence převálcuje. Je dobré se věnovat affiliate v oboru, který je vám nějak blízký nebo se v něm na začátku intenzivněji vzděláte.
Co je podle vás pro vytvoření affiliate programu nejdůležitější? Na co by ti, co se ho chystají založit, měli myslet?
Určitě by nejprve měli zvážit, jak moc se do affilu chtějí pustit a podle toho vyčlenit jednoho zaměstnance nebo najmout externího affiliate manažera. Dále vyřešit otázku, jak program spravovat – zda vlastními silami, pronájmem licence nebo prostřednictvím affiliate sítě. Pak už je jen na nich, pro jaké reklamní prvky se rozhodnou, co vše partnerům nabídnou. Velmi důležité je zaměřit se na správnou cílovou skupinu pro získávání potenciálních partnerů a následná komunikace s nimi.
Exiteria je velká společnost, mohou se ale ve světě affiliate uplatnit i menší hráči?
Pokud přijdou se zajímavým produktem nebo službou, nebo u standardního produktu nabídnou něco navíc, pak může uspět každý – to podle mě neplatí jen pro affiliate, ale pro podnikání obecně.
Doporučíte nějaké české nebo zahraniční nástroje, které lze při budování affiliate využít?
Naše společnost se rozhodla pro zakoupení platformy Affilboxu, se kterou jsme spokojeni. Vždy nám vyšli vstříc. Dále bych doporučila i literaturu, názory a rady zkušených manažerů z oblasti affiliate, které lze najít na internetu v rozhovorech a na YouTube. Zkrátka jakákoliv informace, zkušenost někoho jiného vám může pomoci při budování vašeho affiliate programu a při vyhýbání se případným chybám.
Jak se do budoucna chystáte s programem Exiteria pracovat, rozvíjet ho a rozšiřovat?
V současné době spolupracujeme s řadou partnerů a do budoucna ji hodláme samozřejmě rozšiřovat. Připravujeme neustále nové propagační prvky a v plánu je také spuštění motivačních akcí pro partnery. Pracuji také na svém vzdělávání, abych včas zachytila nové trendy v oboru a mohla je využít jak ve prospěch Exiterie, tak i našich partnerů.
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 měsíce
Před 5 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |