Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Luděk Blahut úspěšně provozuje už více než deset let originální službu, kterou nazval „Hodinový finanční ředitel“. Pomohl už stovkám firem získat úvěr, často v případech, kdy podnikatel sám v bankách neuspěl. Své zkušenosti šíří mimo jiné i na konferencích.
Jak Vás napadlo dělat „hodinového“ finančního ředitele a odkud se vzalo Vaše know how?
Roky jsem pracoval ve velkých bankách na různých pozicích od obchodních po topmanažerské, rukama mi prošly stovky byznys plánů. Řídil jsem i velkou logisticko-obchodní firmu, a chápu tak i problémy z „druhé strany barikády“. Po létech v korporátu jsem hledal jinou cestu, jak toto všechno zúročit a dělat svobodněji po svém to, v čem jsem byl dobrý a co mě zároveň baví. Tak vzniknul projekt HODINOVÝ FINANČNÍ ŘEDITEL.
Co znamená a proč zrovna „hodinový“?
Inzerce | Chci tu být také
Podnikatelé potřebují rychlou a účinnou pomoc, na tom stavím. Říkám, že jsem nájemným manažerem a firmy si mě můžou najmout, když chtějí pomoct vyřídit nový úvěr nebo chtějí zlepšit stávající model financování. Ten můj obchodní název má říct, v jaké oblasti působím a naznačit, že pracuji na krátkodobých projektech. Časový údaj v názvu je potřeba brát s nadsázkou.
Kdo je Vaším typickým klientem?
Poptávají mě zejména menší a středně velké firmy, ale i firmy se stamilionovými tržbami. Firmy, které mají problém získat úvěr, ale i top klienti bank.
Nejsložitější to mají menší firmy, kde často jediný člověk – majitel má na starost vše od obchodu a výroby po nábor lidí a časově nestíhá, do toho rodina. Většinou má externí účetní, nezřídka bohužel nevalné úrovně a má zaděláno na problém. Výsledkem může být, že sám nedosáhne na úvěr a rezignuje. Firma pak redukuje plány a neinvestuje. To je škoda ve finále pro celou ekonomiku. Z mých zkušeností se totiž skoro polovině takových případů dá pomoct. Problematice financování a finančního řízení menších SME klientů (co je jejich Achillovou patou) jsem se nakonec i věnoval s partnery v průzkumu, který byl loni publikován a navazovala na něj první finanční konference.
Zůstaňme chvíli u toho průzkumu. Můžete vypíchnout nějaké nejzajímavější body? Co je tou Achillovou patou?
Celý průzkum včetně komentářů je v blogu na mém webu. Zásadní problémem menších firem je jejich špatné finanční řízení a už zmíněné one man show. Z bodů průzkumu bych vypíchnul:
Menší firmy jsou, nejen z mých zkušeností, charakteristické tím, že účetnictví je tam často zanedbané a externí účetní se tam mění jako na běžícím pásu. Pokud budou firmy brát účetnictví jen jako nutné zlo a nebudou řídit své finance, dříve nebo později je to doběhne. Třeba v tom, že nedosáhnou na úvěr. Na už zmíněné konferenci jsem v případové studii společně s klientem „demonstroval“ na něm samotném výsledky onoho průzkumu. Ve zkratce: než mě najal, oslovil neúspěšně sám dvě banky a byl připraven rezignovat. Já jich musel oslovit sedm, ale jedno řešení se nakonec našlo. Po mé „misi“ vyměnil svou účetní a má zavedeny nástroje finančního řízení. V kontextu s průzkumem: neúspěšný prvožadatel o úvěr… (řešení se mu ale našlo), rezignoval po dvou pokusech…, špatná účetní… Dle jeho vlastních slov by utlumil plánovaný rozvoj, takto expandoval a zvedl dvojnásobně tržby.
A co středně velké a větší firmy?
Tam už účetnictví nebývá problémem, spravuje ho většinou, taky, externí účetní, ale už z nějaké společnosti, kde je zajištěna alespoň zastupitelnost. V případě vyjednávání s bankami jsou, ale velké rezervy i tady.
Můžete to více rozvést, ideálně na příkladu?
Pracoval jsem pro firmu BÁRTEK ROZHLASY (tu znáte, v poledne někdy slyšíte: „zkouška sirén“), tady můžete vidět, že i bonitnímu klientovi banky se vyplatí spolupráce s externím expertem. Firma poptávala cca 10 mil. investiční úvěr. Podnikatel měl na stole indikativní nabídku s hezkými parametry a určitě by ji i sám byl schopen ještě vylepšit. Poptal však mě a na stole jsme měli další, ještě lepší nabídky konkurenčních bank. Jenže, nevybrali jsme ani jednu z nich. Přišel jsem s řešením, které se obešlo úplně bez obchodních bank a oproti nejlepší nabídce se ušetřilo hodně přes milion korun. S podobným řešením bývaly mohly přijít i ty banky (alespoň částečně) a zapojit do procesu ČMZRB, jako já. To ale neudělala žádná, snížila by si tím výnos… Nevymyslel jsem žádné převratné řešení, „jen“ jsem rutinně hledal to nejlepší řešení na trhu. A pracoval s informacemi, které nemá každý, zejména menší, podnikatel, který se v tom spíš standardně spolehne na svoji banku.
Firmy by tedy měly více vyjednávat s bankami…
Ano, často na to, ale nemají čas (viz. ten bod z průzkumu…) ani zkušenosti. V případě refinancování, provedeném profesionálem, bývají firmy (i větší) překvapeny, jak obrovských finančních úspor a jiných vylepšení v jednodušší administrativě, zmírnění zajištění a podobně lze dosáhnout. Je třeba říct, že sám jsem občas překvapen přístupem bank.
Například?
Pracoval jsem na revizi financování u známého e-shopu Růžový slon. Myslel jsem si, že to bude „easy deal“, dvě ze čtyř největších bank reagovaly, ale na poptávku negativně i přesto, že ekonomika a tzv. bonita byly nadstandardní. Což potvrdily ty další, protože jsme nakonec dosáhli na luxusní parametry. I tady jsem musel ale „pracovat“ s pěti bankami, abych na takové parametry dosáhnul.
A to není v běžných silách menšího podnikatele, chápu. Mohou si firmy dovolit Vaše služby?
Myslím, že na tom mohou jen vydělat. V některých případech doslova, protože ušetřený milion má stejnou váhu jako vydělaný. Na začátku dělám zdarma vstupní analýzu a až poté nabízím klientovi smlouvu a domlouváme parametry mé odměny. Tu hlavní mi klient platí až v případě dosažení cíle, někdy jako podíl ze zajištěné úspory. Klient může ušetřit statisíce i miliony korun a taky čas. Ať už si firma vybere mě nebo někoho jiného, měla by vybírat mezi experty s prokazatelnými zkušenostmi a referencemi.
Letos pořádáte druhý ročník finanční konference, loni byl s velmi atraktivní hosty. Kdo vystoupí letos a o čem bude?
Line up spíkrů konference je dle mě hvězdný a moderovat ji bude Radovan Vávra, bývalý generální ředitel Komerční banky. Letos to bude takové all-in-one o formách financování. Zazní témata jako: andělští a privátní investoři, IPO, firemní dluhopisy, M&A, crowdfunding a nové trendy v bankovnictví. Konference proběhne online 21. a 22. září, více informací včetně registrace je na stránkách financnikonference.cz a hofire.cz
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |