Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Jak se vytváří správná strategie linkbuildingu? Jak vytvořit strukturované zadání neboli plán a nezapomenout na klíčové body? Přichystal jsem si pro vás 10 klíčových bodů, které jsme si v MEDIAUNIT.cz ověřovali několik let a na které ani vy nesmíte zapomenout.
Jako první zjistěte od klienta, na co se chce primárně zaměřit. Sice jsou dohledatelnost, návštěvnost webu a konverze vzájemně velmi provázané, musíte si ale stanovit priority, na které se budete soustředit a podle čeho budete svou práci vyhodnocovat. Pokud nic takového nemáte, těžké budete měřit jakýkoliv progres.
V průběhu komunikace s vaším klientem zjistěte také priority jednotlivých produktů či kategorií produktů. Pokud klient doposud nemá v této otázce jasno, navrhněte mu zaměřit se na priority dle marže, aktuálního počtu poptávek či odhadu hledanosti klíčových slov pro jednotlivé kategorie produktů.
Co by prioritou být nemělo?
- Dosáhnout návštěvnosti webu 1000 UIP denně (bez ohledu na relevanci návštěvnosti a prodeje).
- Dosažení prvních pozic ve vyhledávačích pouze na 1 klíčové slovo.
- Dosažení prvních pozic ve vyhledávačích na obecné klíčové slovo.
Provedťe podrobnou analýzu klíčových slov a připravte strukturované skupinky klíčových slov logicky rozdělené dle relevantních dimenzí. Na této etapě je důležité podrobně konzultovat volby některých klíčových slov s klientem, případně i upravovat některé ze zvolených priorit.
Inzerce | Chci tu být také
Na základě stanovených cílů, priorit produktů a klíčových slov je důležté zvolit vhodné KPI a nastavit jejich přesné měření, kterého se budete držet v průběhu vyhodnocování efektivity vašich aktivit. Pokud takto neučiníte, těžko klientovi prokážete přínos vašich aktivit.
Zeptejte se na představy klienta o jeho cílové skupině uživatelů, využijte data z klientského účtu Google Analytics a zapracujte na sestavení tzv. person.
Následně na základě věkové skupiny, genderové příslušnosti a relevantních zájmů odhadněte, v jakých „místech“ můžete tyto uživatele oslovit. Taktéž určete, které produkty klienta mohou být zajímavé pro jednotlivé persony.
Udělejte si přehled o konkurenci a stanovte si 5 až 20 klíčových konkurenčních webů. Konkurenčním webem vždy nemusí být web se shodnou nabídkou produktů.
Náhledovým příkladem může posloužit konkurence webu salonu krásy nabízejícího masáže, manikúru, kosmetické a kadeřnické služby. V tomto případě se zaměříme jak na konkurenční weby salonů krásy, tak i na weby jednotlivých masážních studií, manikúr a kadeřnických salonů.
Zjistěte si od klienta často kladené otázky zákazníků, vytáhněte informativní dotazy z plánovačů klíčových slov a našeptávačů ve vyhledávání, případně nahlédněte do relevantních diskuzí na fórech.
Je nezbytné dobře rozumět produktu, poznat veškeré jeho kladné a záporné stránky, pokud nějaké jsou. Inspiraci pro zajímavý obsah můžete najít i v nasbíraných datech klienta – prodeje, trendy, projevený zájem jednotlivých cílových skupin, reklamace…
Na základě zaměření projektu společně s klientem stanovte, s kým byste mohli navázat spolupráci ať už krátkodoubou či dlouhodobou.
Začněte u klienta – zjistěte, s kým již spolupracuje a zda provazuje i své online aktivity. Dále sestavte seznam potencionálních typů partnerů, na jejichž oslovení se zaměříte. Najděte tématicky relevantní weby, jejichž cílová skupina uživatelů je shodná či velmi podobná cílovce klienta. Nezapomínejte ale na to, aby nedocházelo ke střetu zájmu klienta a partnera, jelikož nelze očekávat stejnou úspěšnost v navazování spolupráce s přímou konkurencí.
Následně připravte vhodné oslovení partnera – nabídku, záminku a výhody případné spolupráce s vaším klientem.
Nesmíte podcenit volbu vhodných míst pro publikaci vaších PR článků. Stejně tak jako u „partnerů“ je nezbytné si stanovit tématicky relevantní zaměření webů, získat přehled o návštěvnosti jednotlivých webů a odhadnout výsledek, kterého danou publikací můžete dosáhnout.
Dohodněte se s klientem na výši rozpočtu a nefinančních prostředcích, které můžete v následném navazování partnerství využívát jako nabídku či barter. Jako záminka pro navázání spolupráce může dobře posloužit voucher, ukázkový produkt či ukázková služba.
Na základě výše uvedených bodů musíte vytvořit konkrétní plán aktivit, počínaje komunikací s klientem a konče závěrečným způsobem reportingu.
Pokud pracujete v týmu, je nezbytné se dohodnout na striktně stanoveném postupu jednotlivých aktivit, rozdělení povinnosti mezi kolegy a přesném měření rozsahu aktivit.
Na závěr pro vás mám několik tipů, jak si usnadnit samotné plánování linkbuildingových aktivit.
Jak už jsme si ukázali výše, klíčových bodů, ze kterých při linkbuildingových aktivitách budete vycházet je poměrně hodně, proto je lepší si nachystat velmi podrobný plán, který zahrne veškeré potřeby a podrobnosti o cílové skupině uživatelů.
Pokud si ušetříte čas na etapě plánování, zbytečně si zkomplikujete další postupy a o více času se připravíte při dalších aktivitách.
Ať už náš plán sdílíte s klientem nebo pouze mezi kolegy, je zapotřebí brát ohled na srozumitelnost zadání. Kdokoliv, komu poskytnete přístup k vašemu plánu, by měl jednoznačně porozumět nejen klíčovým bodům, ale i jednotlivým detailům.
Ať už pracujete nad jednotlivým projektem či více projekty zároveň, je nezbytné si stanovit jasnou strukturu dat. Musíte se držet určité logiky, s jejiž pomocí můžete jasně zadat priority jednotlivých položek a jejich chronologii.
Rychlost komunikace a jednoduchost spolupráce hodně závisí i na zvolených nástrojích. Pojďme se tedy podívat na ty klíčové, které hojně využíváme v praxi.
Vřele doporučuji sdílení dat. Sdílejte jak grafické materiály, tak i dokumenty. Využít můžete jak interní uložiště (server, sdílený disk, NAS), tak i online cloud, jako je např. Google Disk a jednotlivé funkce Google Docs.
Rozhodně vyzkoušejte a používejte projektový software, který vám usnadní komunikaci, zadávání jednotlivých úkolů, držení se timeline a rozpočtů. Nabídka podobných aplikací je velice rozmanitá. Vyzkoušet můžete Trello, Wunderlist, Bitrix24, Basecamp a mnoho dalšich.
Pokud váš business model funguje na základě „hodinovek“ a ke svým klientům přistupujete seriózně, tak se nevyhnete ani měření času a reportingu aktivit. Pokud již máte stanovený rozpočet a naplánovaný rozsah aktivit pro jednotlivé klienty, doporučuji vyzkoušet následující aplikace: Toggl, My Hours, Timebits, FreshBooks…
Neexistuje univerzální recept na strategii linkbuildingu, snažte se tedy držet potřeb klienta, zohledňovat potřeby projektu a nechávat si dostatek prostoru pro vlastní kreativitu.
Věřím, že moje tipy a postupy vám mohou pomoci nebo alespoň posloužit jako příklad pro srovnání s vaším postupem. Pokud vás náš článek oslovil, více zajímavostí o linkbuildingu najdete v článku zde.
Tento článek/rozhovor vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Internetový marketing si oblíbil ještě jako PPC specialista ve společnosti AAA Auto International a.s. V roce 2014 založil MEDIAUNIT.cz s.r.o. a společně se svým týmem se aktivně věnují SEO, link buildingu a obsahovému marketingu.
Před 12 měsíců
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |