Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Rok 2017 zakončila česká e-commerce rekordními tržbami. Letos čekají majitele e-shopů výzvy v podobě zvládnutí implementace GDPR a udržení si svých zákazníků i přes rostoucí oblibu nákupů ze zahraničních e-shopů. Experti z panelu Eshopista vidí v tomto roce řadu zajímavých příležitostí, díky kterým může česká e-commerce pokračovat v růstu.
Jak odhadujete, že poroste česká e-commerce v roce 2018?
Pokud budeme optimisti po vzoru studie Shoptetu a Zboží.cz, můžeme se bavit o tom, že letos budeme útočit na hranici 140 miliard korun, což znamená 18,5 % růst.
To bude platit pouze v případě, že bude pokračovat stabilní ekonomický růst. Od začátku roku došlo k mírnému vzrůstu nezaměstnanosti, že by nás konjunktura opouštěla?
Inzerce | Chci tu být také
Vyjdeme-li z historických čísel Apeku, která ukazují mírné zpomalování růstu, očekával bych spíše růst kolem 16 % a celkový obrat kolem 133 miliard korun.
Co budou podle vás největší příležitosti a rizika pro e-shopy v tomto roce?
Jedna z hlavních příležitostí a zároveň rizik bude pokračující konsolidace trhu. Další velkou výzvou je pokračující vlna cross-border selling. Věřím, že podobně jako v minulém roce, se budou další shopy snažit tamější trh obsadit. Velice zajímavým trhem pro expanzi by se následně mohlo stát Rumunsko.
Očekávám, že se e-shopům budou zvyšovat náklady na návštěvy z cenových srovnávačů a předpokládám stále vyostřenější souboj o první pozice a klesající trend v návratnosti investic z daných kanálů. Tak jako ještě loni mohlo být využití automatizovaných nástrojů pro optimalizaci cenových srovnávačů pouze volbou, nyní bude podmínkou.
O to více energie by měli e-shopy investovat do retence a zákaznické loajality. Velký trend pro letošní rok bude jednoznačně automatizace cenotvorby. Cenoví roboti budou chytřejší a rychlejší. Změnu ceny častěji než 4x denně zatím vidíme u klientů spíš výjimečně, letos by se mohla stát standardem.
Jak odhadujete, že poroste česká e-commerce v roce 2018?
V roce 2018 česká e-commerce sice dále poroste, ale zřejmě ne tak rapidně jako v roce 2017. Odhaduji růst okolo 15 %, což by znamenalo, že česká e-commerce dosáhne obratu kolem 133 miliard korun. Zajímavé bude sledovat, co udělá vzrůstající obliba Čechů nakupovat potraviny přes internet, protože i to může mít znatelný vliv na celkový obrat e-commerce.
Co budou podle vás největší příležitosti a rizika pro e-shopy v tomto roce?
Prim bude hrát přijímání trendů patrných na vyspělejších trzích. Velký potenciál bude v responzivním zobrazení, který stále více upřednostňují zákazníci, a proto i vyhledávače. Dále je nutné stále pružněji optimalizovat vnitrofiremní procesy spojené s dodáním zboží. Jako nezbytné se proto ukazují notifikace o stavu doručení zboží. Velkou výzvou v této souvislosti jsou možnosti platby – ať už online převody, kryptoměnami, nebo formou odložených plateb (Twisto).
Provozovatelé e-shopů mohou také více vnímat nutnost personalizace nejen obsahu, ale také komunikace směrem k zákazníkovi. Velký potenciál pro marketing e-shopů je také to, že zákazníci považují služby spojené s prodejem stále více za prožitkové.
Rizikem je už samotná ignorace uvedených trendů a nepružnost ve svých procesech. Největší strašák na obecné úrovni je pak GDPR a rozjíždějící se Amazon na českém trhu.
Jak odhadujete, že poroste česká e-commerce v roce 2018?
Očekávám, že v roce 2018 překoná tuzemská e-commerce obrat 135 miliard Kč.
Co budou podle vás největší příležitosti a rizika pro e-shopy v tomto roce?
Rizika pro e-shopy jsou z mého pohledu spojena zejména s včasnou přípravou a následnou implementací GDPR. V ACOMWARE pracujeme na přípravách již od loňského podzimu.
E-shopy by se zároveň měly soustředit na opětovné získání reputace pro slevové akce, které jsou notně poznamenány „skandály“ s umělým navyšováním cen a následnou obří slevou. Myslím, že zákazníci by ocenili výraznější slevové akce na rozbalené a vrácené zboží nebo případně i větší reálnou slevu na starší modely.
Díky mírnému snížení tlaku na cenu vzniká prostor pro nabídnutí skvělého nákupního zážitku a dodatečných služeb, což může hrát klíčový faktor při nákupním rozhodování. S tím je samozřejmě spojená i kvalitní zákaznická podpora a snaha obchodníků udržet si stávající zákazníky. Jako velkou příležitost zároveň vnímám možnosti pokročilého využití dat.
Jak odhadujete, že poroste česká e-commerce v roce 2018?
Myslím si, že i přes pozitivní ekonomické vyhlídky dojde po letech růstu ke stagnaci nebo dokonce poklesu tržeb. Bude to mít na svědomí konkurence čínských obchodů, která se těší stále větší oblibě u českých spotřebitelů, a také nástup Amazonu. Celkový propad možná ovlivní i globální krize, která může výrazně zamíchat celosvětovou ekonomikou. Obrat se v roce 2018 bude pohybovat okolo 105 miliard, což bude cca 10% pokles oproti roku 2017.
Co budou podle vás největší příležitosti a rizika pro e-shopy v tomto roce?
Věřím, že v České republice je pořád prostor ve službách. Další příležitost vidím v expanzi na východní trhy, především do Maďarska a Rumunska. Ti, kdo ještě nejsou na Slovensku, by neměli promarnit příležitost dostat svoje zboží co nejdříve na tento, pro nás velmi zajímavý, trh. Rizika spatřuji v konkurenci ze zahraničí – Amazonu, Aliexpressu a dalších e-shopech z Číny. A v případné globální krizi.
Jak odhadujete, že poroste česká e-commerce v roce 2018?
Předpokládám, že letos bude růst e-commerce kolem 20 % na obrat kolem 135 miliard. Kč.
Co budou podle vás největší příležitosti a rizika pro e-shopy v tomto roce?
Rizikem bude určitě zahraniční konkurence v mnoha segmentech. Tak jako české e-shopy expandují do zahraničí, budou i čeští uživatelé nakupovat v zahraničních e-shopech (Aliexpress, Amazon, Asos, apod.). Příležitosti jsou podle mne pořád stejné – nabídnout lepší služby a servis, rychlejší dodání, bezproblémové reklamace a tím získat loajalitu zákazníka.
V segmentu nábytku je podle mě největší příležitost ve zkrácení dodací lhůty, která je často v řádu týdnů, a tak dlouho se zákazníkům nechce čekat. Druhá důležitá služba je dovoz vč. montáže, to tradiční dopravci v e-commerce neumí nabídnout a zde je velká šance pro online hráče.
Jak odhadujete, že poroste česká e-commerce v roce 2018?
Předpokládám, že česká e-commerce v roce 2018 naváže na předcházející léta a dosáhne přibližně 15 % růst. Zákazníci se stále více spoléhají při nákupu potravin a drogerie na e-shopy, z čehož pramení, že by on-line prodej mohl dosáhnout i vyššího podílu na českém retailu ve srovnání s rokem 2017 a dosáhnout úrovně 11–12 %.
Co budou podle vás největší příležitosti a rizika pro e-shopy v tomto roce?
Hlavním trendem tohoto roku bude propojení e-shopů s kamennými prodejnami, jelikož i klasičtí retailoví hráči vstoupili či vstupují na online trh. Vánoční svátky ukázaly rezervy při doručení zboží zákazníkovi, proto zde vidím možná rizika a zároveň prostor pro zlepšení.
Tento článek/rozhovor vyšel před 6 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 2 roky
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |