Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Multi-level marketing (MLM) je dalším pojmem, s nímž se může začínající podnikatel setkat. V čem vlastně spočívá?
Kdybychom měli krátce charakterizovat smysl MLM, stačilo by říct, že je určen proto, aby šetřil peníze. Snaží se totiž vynaložit méně finančních prostředků na pro něj zbytečné záležitosti. Řekněme, že vyrobíte produkt za určitou cenu. Proto, aby se dostal ke spotřebiteli, jej musíte předat velkoobchodům, skladům, dopravcům, dealerům, maloobchodům a zaplatit reklamní kampaň, aby se o něm spotřebitel dozvěděl. Cena vašeho výrobku je rázem několikanásobně vyšší.
MLM nabízí nové řešení spočívající v zamezení plýtvání finančními prostředky tím, že zkracuje celý distribuční řetězec a minimalizuje náklady na produkt mezi koncovým zákazníkem a výrobcem. V celém systému jsou tedy tři subjekty: výrobce – prodejce – zákazník. Prodejce zastupuje práci klasického zprostředkovatele, může pracovat pouze na živnostenský list a nemusí se jednat o firmu. Způsobem odměňování je v MLM provizní systémem, výše odměn je tedy přímo závislá na činnosti a úspěšnosti prodejce, ale pro výrobce je daleko výhodnější než investice do vedlejších článků v tradičním prodeji. Úspěch v MLM je tedy závislý na vynaloženém úsilí, odhodlání a vytrvalosti prodejce.
Výrobce a prodejce mohou vzájemně spolupracovat a navzájem zjišťovat, jak výrobek zákazníkovi prodat, jak ušetřit peníze na marketingu a reklamě, jak investovat do vývoje výrobku a podobně. Nákup zboží od výrobce je výrazně levnější, podnikání probíhá formou přímého prodeje. Na MLM může být postavena i celá firma. Podnikatel může vybudovat svojí vlastní skupinu prodejců.
MLM má řadu výhod. Prodejce může nakupovat výrobky za velkoobchodní ceny a vytvořit si síť vlastních zákazníků, jimž je bude prodávat. Je pouze na něm, jak dokáže produkt prezentovat a následně na něm vydělat. Může si rovněž vytvořit skupinu dalších prodejců, které vyškolí a získá určité procento z jejich zisku.
Při nákupu od výrobce můžete tedy výrazně ušetřit. Ušetřené peníze jsou následně výrobcem investovány například na reklamu a vývoj produktu. Zákazník má možnost si výrobek vyzkoušet a seznámit se s ním. I pro něj je cena samozřejmě výhodná.
Začínající podnikatelé nemusí zpočátku investovat skoro žádné peníze. Vyzkoušet si to může takřka kdokoliv.
Samotné MLM nevýhody snad ani nemá. Problémem jsou samotní lidé v něm. Některé MLM společnosti se mohou chovat nelegálně, stejně jako prodejci. Česká veřejnost je navíc v MLM takřka nevzdělaná.
Podnikatelé jsou do MLM velmi často lákáni slovy „hodně peněz bez velkého úsilí“. To není pravda. Jak už bylo řečeno výše, výdělky prodejce jsou závislé jen na jeho práci a úspěšnosti prodeje. Můžete si jednoduše vytvořit pasivní příjem, ten se však odvíjí hlavně v náboru nových členů, nikoliv v samotném prodeji.
Některé společnosti nutí prodejce odebírat určité množství výrobků za stanovenou dobu (měsíc, rok). O sobě uvádí jen malé množství informací, stejně jako o fungování systému. Vysoké mohou být i vstupní poplatky.
MLM se budeme věnovat ještě v dalších článcích.
Tento článek/rozhovor vyšel před 13 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Tento web Jirka založil ve svých 18 letech (dříve jako MladýPodnikatel.cz). Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci spolupráce 1:1. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 3 měsíce
Před 1 rokem
Před 1 rokem
Před 2 roky