Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Zapomeňte na profesionálního linkbuildera. V tomto rozhovoru si povíme, jak může i malý e-shop budovat zpětné odkazy a posilovat svoje pozice v SEO. Svépomocí a s minimálními náklady.
Na moje otázky odpovídal linkbuilder Jan Bělohradský.
Povězte mi, co je na linkbuildingu těžké?
Na linkbuildingu je nejtěžší vytrvalost. Mnoho klientů si myslí, že si otevřou e-shop, nakoupí tisíc odkazů z katalogů a nejrůznějších free PR článků a mají od linkbuildingu pokoj. Nicméně, abyste využili potenciál odkazů na maximum, je potřeba na jejich tvorbě pracovat neustále, a také pečlivě volit odkud povedou.
Zvládají ho dělat malé e-shopy?
Jak jsem řekl výše, mnoho provozovatelů e-shopů vnímá linkbuilding jako jednorázovou službu. Nakoupí někde balíček odkazů a myslí si, že mají vyhráno. Mnohdy taková činnost má pozitivní efekt, nicméně krátkodobý.
Inzerce | Chci tu být také
Jednoduše preferují kvantitu nad kvalitou, a přitom právě v ní je skrytá síla linkbuildingu. Jeden kvalitní promyšlený odkaz vás může ve vyhledávačích katapultovat na první pozice a přinášet vám třeba desetinu návštěvnosti a konverzí.
A mnohdy takový odkaz seženete zdarma a jeho tvorba vám zabere jen jeden e-mail, stačí přepnout z módu myšlení “kam všude ještě můžu strčit odkaz?” na mód “na jaké stránky chodí mí zákazníci?”.
Vyplatí se malému e-shopu investovat čas a peníze právě do linkbuildingu?
Do odkazů se rozhodně investovat čas i peníze vyplatí. Vždyť právě odkazy, obsah a rank brain jsou pro Google tři nejdůležitější faktory, podle kterých řadí výsledky ve vyhledávání, a pro tuzemský Seznam jsou také jedním z nejdůležitějších signálů. Navíc jsou odkazy skvělým zdrojem návštěvnosti. Nezřídka kdy k vám přijde třetina návštěvníků právě skrze ně.
Zvládne na něm ale pracovat i provozovatel e-shopu sám? V případě, že nemá dostatek financí na zaplacení profíka?
Mnoho provozovatelů e-shopů, které jsem poznal, si linkbuilding zvládá dělat samo, i když vlastně tak trochu nevědomky. A to sice skrze posilování vztahů s partnery, jako jsou třeba nejrůznější zmínky o dodavatelích a odběratelích nebo práce PR oddělení. Samozřejmě, pro využití všech kanálů linkbuildingu specialistu potřebujete. Nicméně je to investice, která se vám z dlouhodobého hlediska vždy vrátí.
Jak má ale v praxi takový člověk odkazy získávat?
Jak už jsem naznačil, nejlepší a nejjednodušší je začít u svých obchodních partnerů. Oslovit své odběratele a dodavatele a požádat je, aby na své stránky umístili odkazy na vás.
Dále určitě nezapomínejte na diskuzní fóra a komentáře. Právě z nich můžete získat tisíce návštěvníků denně. Je k tomu ale potřeba trochu umu. V první řadě se vám hodí analýza klíčových slov, abyste věděli, co vaše zákazníky nejvíce trápí.
Představte si, že třeba prodáváte herní konzole. Z analýzy klíčových slov zjistíte, že vaše zákazníky nejčastěji zajímá odpověď na otázku: “Mám si koupit Xbox nebo Play Station?” Je dost pravděpodobné, že tuto otázku budou řešit právě v diskuzích. A to je vaše příležitost, tedy povinnost, se v této diskuzi angažovat a nabídnout jim tu nejlepší odpověď na jejich problém právě na vašich stránkách a na toto řešení odkazovat.
Je ale nezbytné, abyste na své vstupní stránce nabídli opravdu kvalitní text. Ten nejkvalitnější, co je vůbec možné. Jestli si chcete vydělat, tak rozhodně nešetřete na copywriterovi.
Vidíte nějaké další příležitosti pro získání zpětného odkazu, které může využít většina e-shopařů?
Ano. Všichni by měli začít u sebe samých. Prolinkovat si pořádně e-shop. Napovědět lidem i vyhledávačům, které stránky jsou pro vás hodnotné. Zjednodušit lidem i vyhledávačům procházení vašeho webu. Prohlédněte si své aktuality, blogy, popisky kategorií a linkujte. Samozřejmě s citem.
Jaký vliv bude tohle všechno mít na pozice e-shopu ve vyhledávačích?
To se konkrétně nedá říci, záleží na mnoha faktorech, jako jsou texty odkazů, autorita stránek z níž povedou, to, kam odkazy nasměrujete, množství odkazů a tak dále. Je dost možné, že vytvoříte desítku odkazů, které na vaše pozice ve vyhledávačích nebudou mít vliv. Je také možné, že vás jeden odkaz katapultuje na top pozice.
V sázce je ale i to, že svým neodborným linkbuildingem vaše stránky vyhledávače zabanují. Je pak jen na vás, jestli chcete riskovat ban, nebo svěřit web odborníkovi.
→ Zkuste si udělat analýzu klíčových slov svépomocí
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 6 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |