Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Jak prodávat na webu více i při stejném počtu zákazníků?
Jestli-že chcete zvýšit prodej, tak pro vás bude právě tento článek inspirací.
Pokud dáváte přednost videím, zde je také odkaz na video verzi tohoto článku.
V následujících odstavcích zjistíte, jak také vy na svém webu nebo e-shopu jednoduše, ale efektivně můžete zvýšit zisk, tedy prodeje, a to i při stávajícím stavu počtu zákazníků, kteří na váš web chodí a nakupují. Řekneme si, jak to jde udělat i jinak než neustálým získáváním dalších nových zákazníků. Způsob, který popisuji níže tedy nevyžaduje novou lákací reklamu ani nic podobného. Pokud už obstojnou návštěvnost i konverze na webu máte, pak stačí udělat jen lehkou změnu cesty zákazníka už při prvním jeho nákupu na vašem webu a přihodit do sortimentu třeba jednu nebo pár smysluplných položek navíc. Je to tedy levnější i rychlejší způsob, jak lze tržby navýšit. Přesto, když si projedete ve vyhledávači namátkově několik prodejních webů a e-shopů, zjistíte, že je tento způsob dosti opomíjený nebo možná podceňovaný. Přitom se v podstatě stačí jen sehnout pro peníze, které leží na cestě a mohou být vaše.
Jak tedy na to?
Inzerce | Chci tu být také
Tyto dva pojmy můžou působit jako z učebnice ekonomie na střední škole. Ve světe skutečného byznysu jsou však opravdu důležité. Jsou to metody, u jejichž definic si možná řeknete, že jsou přece naprosto jasné a logické a každý je určitě v prodeji používá! Opak je ale pravdou. Já jsem si na svůj první cross-selling přišel až po dvou letech svého podnikání, kdy jsem vlastně ani nevěděl, že se to tak jmenuje.
Cross-selling, v překladu křížový prodej, znamená, že k produktu, který si zákazník koupí, prodáte produkt, který s ním naprosto souvisí a zároveň by ho zákazník musel shánět někde jinde. Příklad z praxe: Já prodávám akustické izolace. Po nějaké době, co mi chodily dotazy typu: „Jak pěnu nalepit a čím?“ Jsem si řekl: „Proč bych to lepidlo nemohl prodávat já?“
Je to produkt, který bude muset tak či tak zákazník shánět. Jako takový bonus jsme pak natočili i video, jak s lepidlem zacházet. V 80 procentech všech objednávek si zákazník koupí k akustickým pěnám i lepidlo u nás. Stačilo tomu věnovat dvě odpoledne. Vyřešit dodavatele, natočit video a nahodit na náš e-shop. Přestože je na lepidle zisk jen stovka, udělá to za rok, kdy si lepidlo přikoupí stovky lidí, deseti tisíce, které na zemi nenajdete. Jasně, pro někoho je třeba 50.000 Kč za rok vyděláno na víc považováno za drobné. Ale jsou to přesně ty peníze, pro které se stačilo zohnout. Pro mě 50.000 Kč navíc znamená na příklad jedno Thajsko na 14 dní… Touto metodou jsme vlastně docílili toho, že při stejném počtu zákazníků i konverzí vyděláváme víc, protože máme sekundární produkt, který je přímo určený k našemu produktu.
Další příklady jako je prodejce vysavačů, který k nim dá do prodeje sáčky, jsou asi více než jasné a napadlo by to si každého. Pojďme si tedy ukázat příklady z jiného světa.
Dejme tomu, že jsem trenér pole dance a vytvořil jsem placený e-book a online kurz zaměřený na tuto disciplínu, kde je ukázáno pár kreací pro začátek, jídelníček pro fit postavu a cviky na zpevnění svalů důležitých pro tento tanec. A teď je mou otázkou, co u tohoto může být cross-selling? Jednou z prvních věcí, kterou zákazník bude shánět, zřejmě bude oblečení, ideálně pro tento typ sportu určené. Proč by to ten člověk měl shánět jinde? Další důležitý produkt, bez kterého by se poledance neobešel – tyč. Na svém webu můžu mít vystaveny tři tyče, které jako trenér doporučuji. Samozřejmě budu mít s dodavatelem domluvený affiliate program a provizní systém.
Onlinové prostředí se dá také vzít z opačného konce – představme si provozovatele obchodu s pruty a rybářskými potřebami. U toho samozřejmě sdílí své fotky na Facebooku či Instagramu, jakožto nadšený rybář a vzor pro své fanoušky.
Tady máme geniální prostor pro cross-seling: Jako doplněk napíše e-book „Mých tajných 10 triků na chytání velkých ryb“, který prodává svým příznivcům a fandům rybaření za 300 Kč. Zkrátka a dobře něco, co jeho cílovou skupinu osloví a pomůže jim zlepšit své techniky rybaření.
To by bylo vše ke cross-selingu.
Up-selling, v překladu prodávat víc, je metoda, při které zákazníkovi nutíte dražší produkt, nebo produkt, který nepotřebuje. Cílem je prostě jen prodat/vydělat více. Příklady:
– Jdete si do prodejny koupit telefon, máte přesnou představu o tom, který potřebujete/ chcete, ale prodavač se vám snaží vnutit dražší telefon.
– Koupíte si vysavač a za rok máte v e-mailu spam od prodejce, že váš produkt už je zastaralý a k zakoupení vám nabídne nový model.
– Na e-shopu se blížíte ke konci objednávky a pod ní na vás vyskakuje řádek s produkty a nadpisem: „lidé k těmto produktům také nakoupili…“ zpravidla jsou to výrobky, které s vaší objednávkou nijak nesouvisí, jde jen o to dostat ze zákazníka více peněz.
Tuto metodu nemám moc rád. Už z definice vyznívá jako vnucování mnohdy nesmyslných produktů zákazníkům. Osobně se přikláním k první popsané metodě. Přijde mi čistší a férovější vůči zákazníkům.
Věřím, že cross-selling vás oslovil, byť jste o něm mohli slyšet poprvé. Je to přínosná metoda pro obě strany. Vám přinese více penízků a zákazníkovi to často velmi pomůže nebo aspoň zjednoduší život. Je to metoda win win.
Pokud vás samotné teď napadá nějaká cross-sellingová metoda, podělte se o ni v komentářích☺.
Tento článek/rozhovor vyšel před 5 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 2 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |