Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Pro mnoho mladých lidí je s rozvojem internetu freelancing velmi příjemným zdrojem obživy. Na druhou stranu, kdo neovládá nějaký programovací jazyk nebo neoplývá nějakým jiným skillem, se bude těžko prosazovat. Jedním ze způsobů, jak dosáhnout na benefit nezávislosti a práce z domu, je stát se pisálkem, neboli copywriterem.
Proč je taková práce výhodná a jaké výhody přináší? Prvním pozitivním faktorem je, že jediné, co potřebujete, je počítač s internetem a nějakým textovým editorem a telefon. V podstatě nemusíte mít žádnou speciální kvalifikaci, stačí umět jazyk a umět ho používat. Druhou nespornou výhodou je flexibilita. Pracovat můžete z kavárny nebo své zahrady a jediným, co vás omezuje, je termín odevzdání práce klientovi. Díky tomu si copywriter může zorganizovat svůj čas podle sebe. Když na to přijde, můžete pracovat třeba z thajské pláže a stejně budete díky spojení před e-mail nebo skype ve spojení se svými klienty. Protože texty jsou potřeba skutečně ve všech odvětvích, dostanete se k různorodým tématům a rozšíříte si obzory. A konečně, šestým důvodem, proč je práce copywritera skvělá, je, že tato činnost je skutečně kreativní.
Na čem vlastně takový copywriter pracuje? V podstatě ne čemkoliv, kde je potřeba nějaký text. Můžete se tak dostat k textacím inzerátů a reklam, brožurám a katalogům, letákům, produktovým manuálů, tiskovým zprávám, obalům, produktovým popiskům, textům na weby a sociální sítě, textům pro maily a dalším zajímavým záležitostem. V podstatě se můžete soustředit na jednu nebo více z následujících oblastí: První z nich je vytváření kreativních konceptů, tedy zajímavých nápadů pro například reklamní kampaně. Taková činnost mnohdy vyžaduje spolupráci s výtvarníkem nebo art directorem. Druhou oblastí je B2C , tedy business-to-consumer, psaní, tedy psaní textů, které pomáhají prodávat produkty firmy běžným zákazníkům. Zde je velmi důležité dbát na tonalitu textu. Určitě chápete, že text propagující čokoládovou tyčinku bude odlišný od reklamy na vysavač. Třetím okruhem je psaní textů pro B2B (business-to-business), které mají pomáhat firmě prodávat své produkty a služby jiným firmám.
Čtvrtou možností je pak psaní textů určených pro on-line média. To má svoje specifika, protože text pro weby musí být mimo jiné kratší a údernější než ten, který je určení pro tištěná média. Podobná specifika má i pátá oblast, psaní pro sociální sítě, jako je Twitter nebo Facebook. Vytvořit text, který na sebe strhává pozornost, je čtivý a snadno zapamatovatelný a lidé jej sdílí, není nic snadného. Na druhou stranu, rozhodně to není nemožné. K psaní pro on-line média neodmyslitelně patří SEO copywriting, tedy psaní takových textů, které se ve vyhledávačích umístí na předních pozicích. Charakteristické pro tuto oblast je to, že podmínky se neustále mění, protože Google neustále vylepšuje algoritmus svého vyhledávače. Další možností psaní je tzv. obsahový marketing, což vytváření obsahu, který nic přímo neprodává, ale snaží se na danou platformu přilákat co nejvíce návštěvníků a pobavit je. Posledními dvěma oblastmi je technické psaní, například uživatelských manuálů, které vyžaduje i speciální vědecké nebo technické znalosti; a akademické psaní, které je předchozímu okruhu velmi podobné. Zpravidla se jedná o zpracovávání studií nebo článků pro vědecké časopisy.
Inzerce | Chci tu být také
Ať už se budete specializovat na jednu nebo všechny z uvedených oblastí, měli byste vědět, že copywriting není jen o psaní. Téměř vždy je potřeba se „nachytřit“, tedy zjistit si o daném tématu co nejvíce informací. Dobrý copywriter skutečně dovede vytvořit text na jakékoliv téma, protože ví, jak hledat informace. Ostatně, ve světě internetu to není nic složitého, ale určitě se vyplatí umět nějaký cizí jazyk, protože drtivá většina obsahu na síti je v angličtině. Odměnou za získávání informací vám bude nejen rozšíření obzorů, ale také získání znalostí, které vám mohou být užitečné. Krásným příkladem je třeba André Akkari, který se sice neživil jako copywriter, ale vytvářel flashové animace pro různé klienty. Jednou dostal zakázku s pokerovou tematikou a protože o této hře nic nevěděl, stáhl si inzerovaný program, aby měl lepší představu o tom, jaký má být jeho návrh. Tak objevil svůj nový koníček, díky kterému se během několika let stal jedním ze nejlepších a nejlépe vydělávajících profesionálních hráčů na světě. Pokud se tedy rozhodnete pro různorodou a flexibilní práci na volné noze, nemusíte tak úplně dopředu vědět, kam vás náhoda či osud dotlačí.
Tento článek/rozhovor vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 4 měsíce
Před 2 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |