Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Tradiční rodinné podniky mají v sobě kouzlo čehosi důvěrně známého, solidního. Obvykle tyto podniky již mají své zavedené jméno a vybudovaný okruh zákazníků a může se proto zdát, že vplout do rodinného podnikání je pro nejmladší generaci záležitostí snadnou a záviděníhodnou. Je to skutečně tak?
Přes veškeré výhody, které tradiční rodinné podniky mají díky vytrvalé práci předchozích generací, mnoho takových podniků krachuje a ukončuje svou činnost. Důvody jsou různé – podnik, který byl žádaný před dvaceti lety, nemusí odpovídat požadavkům dnešní společnosti a není schopen se jim přizpůsobit, na vině mohou být ekonomické krize, ale i neschopná nejmladší generace. Jak své potomky či vnuky připravit na dráhu mladého podnikatele v rodinném byznysu?
Děti milénia (narozené obvykle mezi lety 1982-2004) jsou zvyklé na spoléhání se na ostatní – rodiče, učitele, mentory. Buďte tedy svým následovníkům dobrým mentorem, vzhledem ke své mentalitě to pravděpodobně ocení. Poskytněte jim také náhled na to, jak rodinný byznys funguje. S rozvojem technologií zákaznický servis sice vypadá úplně jinak než před dvaceti lety, princip je ale stejný – a právě tento princip svým následovníkům předejte a poučte je o něm.
Pokud chcete, aby to mladá generace někam dotáhla a podnik nezbankrotoval, rozhodně ji nevoďte za ručičku. Rodiče současné generace dětí se často vyznačují přílišnou starostlivostí, vměšují se do problémů dětí a až příliš často je z nich tahají ven. Selhání a neúspěch je ale velkou životní zkušeností. Pokud lidé takzvaně „padají na hubu“ a jsou nuceni se s neúspěchem a jeho následky nějak vyrovnat, je to pro ně obrovská příležitost se něco naučit o životě.
Jako šéf podniku samozřejmě nenecháte své následovníky, aby z něj udělali kůlničku na dříví, ale nechejte je zpočátku třeba zkazit nějakou objednávku. Zeptejte se sami sebe, zda je lepší, když ji zkazí nyní v záběhu nebo později v plném provozu. Teď je můžete na chybu upozornit, vysvětlit ji a napomoci jejímu řešení. Později už tady třeba nebudete.
Až se rozhodnete, že je čas odejít z firmy a užívat si důchodu, skutečně rodinný byznys opusťte. To se zdá jako snadná věc – obzvláště pokud firmu vedete už několik desetiletí a na odpočinek se skutečně těšíte. Ve skutečnosti to je ale jeden z nejnáročnějších aspektů předávání rodinné firmy do rukou mladší generace.
Může se vám totiž snadno stát, že dopadnete jako jistý 84letý stařík, kterému jeho příbuzní přenechali kancelář v sídle rodinné firmy. Stařík co chvíli vyběhl ze své kanceláře a ječel na kohokoliv, kdo procházel kolem, že „On by to udělal lépe!“
Po opuštění firmy se často dostavuje pocit prázdnoty a nudy. Představa, že jste ve firmě nepostradatelní, vás stále drží v její blízkosti, ale není to tak správné. Důvěřujte svým následovníkům – sami jste je vybrali a vychovali. Nebojte se požádat mladší generaci, aby vám s náročnou změnou života nějakým způsobem pomohla.
Jedná se o lidi narozené mezi lety 1965 a 1982. Tito lidé jsou ovlivněni technologickým pokrokem lidstva a z toho pramenícím optimismem a zvídavostí. Obvykle se vyznačují otevřeností novému a chutí experimentovat, zároveň ale mají cit pro tradiční způsob vedení byznysu. Jsou tedy skvělými kandidáty na prostředníky mezi starší generací svých otců a svými mladšími bratry či potomky.
Nenastavuje svým následovníkům nesplnitelné cíle. Zároveň je ale potřeba, aby děti milénia věděly, že pouze snahou se ničeho nedosáhne – naučte je tedy i to, že snaha sama o sobě moc neznamená – důležité je něco udělat a něčeho dosáhnout.
Naučte se nejprve tyto technologie také perfektně ovládat. Mnoho příslušníků starší generace se před technologickými novinkami uzavírá a vyhýbá se jim, kde může. Správu těchto technologických novinek pak dostávají na starost jejich následovníci. Ačkoliv je jistě dobrý tah přenechat svým agilnějším potomkům péči právě o tuto část byznysu, měli byste být schopni používaným technologiím rozumět a ovládat je, abyste mohli sledovat, zda byznys běží, jak má, a tyto nové technologie jej nevykolejily.
Je to čím dál častější problém: mladá generace má za to, že si vlastnictví byznysu odpracovala deseti či patnácti lety tvrdé dřiny a že podnik zkrátka zdědí. Pro odcházejícího majitele podniku je často skutečným oříškem najít způsob, jak získat svůj díl. Jedno řešení nabízí třeba Joel Freimuth, prezident Blue Pearl Consulting – předtím, než ze společnosti odejdete a její vlastnictví přepíšete na své následovníky, změňte příslušné právní dokumenty tak, abyste až do své smrti získávali určitá procenta z výnosu podniku. Tak budou spokojeni všichni.
V České republice, poznamenané desetiletími totalitních režimů, není rodinné podnikání tak rozvinuté jako v jiných státech s méně pohnutou historií. Přesto se zde rodinné podniky rodí a rozvíjí a odcházející generace také pomalu přemýšlí o předání podniku do rukou svých potomků. Jste následovníkem v rodinné firmě nebo byste rádi rodinný podnik založili a za pár desítek let jej s klidným srdcem předali do rukou svých dětí? Pak mohou být rady výše zmíněné užitečné i pro vás…
Zdroj: http://mashable.com/2013/07/24/family-business-prep/
Tento článek/rozhovor vyšel před 11 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 4 týdny
Před 2 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |