Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Na Facebook se chodí lidé jen bavit a zájem o produkty je zde nízký nebo žádný. Tomu by člověk mohl snadno uvěřit, nicméně to tak není. Na Facebooku lze dělat i čistě výkonnostní kampaně, kde máme jediný cíl – přivést co nejvíce zákazníků za co nejnižší cenu. Vaši zákazníci na sociálních sítích opravdu jsou, podstatné ale je zvolit vhodné cílení a formu reklamy.
V současné době se naštěstí již většina správců stránek na Facebooku přesunula od staromódního sbírání fanoušků a začala se soustředit na práci s komunitou a konkrétní byznysové ukazatele – konverze, tržby, míru zaujetí, atd. Což je podstata správného marketingu na sociálních sítích.
Rozdíly mezi reklamou ve vyhledávání a reklamou na sociálních sítích jsou především v tom, v jaké fázi rozhodovacího procesu See-Think-Do-Care se váš potenciální zákazník nachází. Pokud jde o reklamu ve vyhledávání, tak se zákazník nachází pravděpodobně ve fázi Think nebo Do. To znamená, že již má povědomí o produktech a buď je rozhodnutý nakoupit, nebo zvažuje varianty. Naopak na sociálních sítích svou reklamou vytváříte povědomí o produktech a vaší značce, a tím se snažíte vytvořit zájem – tedy poptávku.
Inzerce | Chci tu být také
Rozdíly mezi klasickými bannerovými kampaněmi a reklamami na Facebooku jsou v interakcích, které vyvolávají. Reklamy na Facebooku mají mnohem vyšší CTR a díky vhodně zvolenému cílení i nízkou cenu za proklik – CPC. To z kampaní dělá levný a efektivní nástroj, díky kterému můžete oslovit publika, která se svými zájmy přibližují vaší značce nebo produktům.
Také je nutné myslet na to, na jakém zařízení se reklama zobrazuje. V případě Facebooku se více jak 70 % reklam zobrazuje na mobilních zařízeních, takže je třeba i tomu přizpůsobit podobu svých reklam.
Formáty reklam na Facebooku
Pokud se podíváme na formáty reklam, máme na výběr z více možností – můžeme cílit na vybrané příspěvky v mobilních zařízeních, mobilní aplikace a weby v uživatelské síti, Instagram, desktopový newsfeed a pravý sloupec na desktopu.
Jelikož se 70 % reklam zobrazuje na mobilních zařízeních, rozhodně se vždy vyplatí vytvořit separátní testovací kampaň pro mobilní zařízení, která napoví, zda je pro tento konkrétní produkt nebo službu vhodná. Velmi efektivní z hlediska ROI jsou obě varianty desktopových reklam. Sidebar je podle našich zkušeností naopak dobrý především pro vaše remarketingové kampaně. Pro budování akvizic je lepší newsfeed díky větší ploše pro vaše reklamní sdělení. Tyto reklamy mají daleko vyšší CTR, jelikož tato sdělení stále ve většině uživatelů nevyvolávají pocit, že se dívají na placenou reklamu.
Jako velmi efektivní se na Facebooku jeví videoreklama. Při tvorbě videokampaní je ale třeba mít se na pozoru. Reklama na Facebooku má také svá úskalí a může být zavádějící.
V první řadě je při tvorbě reklamy nutno zohlednit absenci zvuku, jelikož většina uživatelů má při zobrazení reklamy zvuk vypnutý. Vytvářet tedy reklamy s důrazem na vizuální stránku a doplňovat reklamy o výrazné textové slogany.
Dalším momentem, kdy je třeba být na pozoru, je analýza výkonnosti kampaní. Videoreklamy na Facebooku se ve výchozím nastavení přehrávají automaticky a zhlédnutí reklamy se započítává po 3 vteřinách. To znamená, že nám Facebook započítá i uživatele, kteří pouze scrollují newsfeedem. V nastavení je tedy vhodné zvolit započtení zobrazení až po 10 vteřinách trvání zobrazení videa.
Výslednou cenu videoreklamy výrazně ovlivňuje míra zaujetí. Tedy reklama bude levná v případě videa, které lidé sami rádi sdílí, lajkují a komentují. Když máte skvělé video, máte vyhráno. Naopak pokud bude vaše video nezajímavé, pouze prodejní a nerelevantní, pak bude reklama mnohonásobně dražší.
Soukromá škola da Vinci již několik let provozuje mateřskou a základní školou. Obě se prezentují moderním a alternativním pojetím výuky, například nepoužívají klasické známkování. Nyní otevírají čtyřleté gymnázium se školným 95 tisíc korun ročně. Vzhledem k vysoké ceně musí škola prezentovat výhody, která tato forma výuky přináší.
Cílem kampaně tedy bylo představit školu široké veřejnosti a přilákat co nejvíce zájemců na den otevřených dveří. Zároveň bylo cílem kampaně získat co nejvíce nových studentů. Komunikačním nástrojem pro tyto cíle nám byly výhody této konkrétní formy vzdělávání.
K realizaci jsme mimo jiné využili sociální síť Facebook, která měla za úkol akvizici potenciálních studentů a rodičů. Následně jsme jednotlivé skupiny remarketovali. Nastavili jsme několik kampaní, kde jsme návštěvníky zvali na jednotlivé dny otevřených dveří. Také jsme souběžně s tím remarketovali uživatele s bannery, kde jsme jim představovali výhody, které škola nabízí.
Kampaň přinesla velmi zajímavé výsledky:
Jako součást kampaně byla sjednána také spolupráce s Youtuberem Tvtwixx. Organický počet zhlédnutí videí Youtubera je 160 000.
Marketing a jeho trendy se v současnosti velmi dynamicky vyvíjí. Důležité je nebát se výzev a zkoušet nové věci. Nikdy nevíte, co bude populární zítra nebo pozítří, je ale třeba jít novinkám naproti. Některé z nich totiž mohou přinést až překvapivé výsledky.
Tento článek/rozhovor vyšel před 8 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Petr pomáhá firmám vydělávat pomocí online marketingu již přes deset let. Je majitelem digitální agentury Next Vision. Ve volných chvílích rád chodí a leze po horách.
Před 2 roky
Před 4 roky
Před 6 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |