Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Začínající česká značka sportovního oblečení Mowement spojila známý super materiál Grafen s recyklovanými plasty a vytvořili tak ekologicky přijatelné sportovní triko s úžasnými vlastnostmi.
Mowement je česká sportovní značka, která se snaží změnit textilní průmysl na udržitelnou formu. V tuto chvíli probíhá crowdfundingová kampaň na hithit.com/mowement , kde je možné podpořit nákupem tento začínající start-up.
Jak to celé začalo?
V podstatě celý nápad vznikl dost jednoduše. Od malička jsem byl hodně sportovně aktivní, dělal jsem různé sporty, zejména kolektivní, takže jsem si k tomu vytvořil velmi blízký vztah. Věděl jsem, že bych se chtěl něčemu v této oblasti věnovat a díky tomu, že studuji již pátým rokem Vysokou školu ekonomickou v Praze, tak se prohluboval i můj vztah k podnikání.
Inzerce | Chci tu být také
Vzhledem k tomu, že miluji inovace a vytvářet nové věci, jsem hrozně chtěl vyrábět něco fyzického, co lidé mohou reálně používat, pomůže to jim a v ideálním případě i naší planetě. To, proč jsem si vybral textilní průmysl bylo z toho důvodu, že jsem viděl, kam se tato oblast celkově ubírá, jakým způsobem škodí našemu životnímu prostředí, ale zároveň je tento průmysl velmi dlouho konstantní, nikam se neposunul. A věřím, že se bude v příštích letech dost měnit a inovovat směrem k technologiím. (Například vznikem chytrého oblečení nebo využívání 3D tisku.)
Co je to Grafen a jak jste přišli na nápad ho použít v textilu?
Grafen je supertenká forma uhlíku podobná grafitu. Je strukturovaný 2D, což znamená, že je tvořen pouze jednou vrstvou atomů, které jsou uspořádány do šestiúhelníku. Díky této struktuře a vlastnostem uhlíku, grafen dobře vede teplo a zároveň je jedním z nejpevnějších materiálů na světě. Grafen se začíná využívat hlavně v technologickém průmyslu, a tak nás napadlo, proč ho nezkusit využít i pro ten textilní?
Jak jsem na něj narazil, bylo čistě náhodou, když jsem projížděl internet. Začal jsem se o tento materiál více zajímat, o jakou formu materiálu se jedná, přečetl jsem mnoho článků, až mě to úplně pohltilo a napadlo mě, že by to mohlo být ono. Pro začátek bylo potřeba najít dodavatele, který s grafenem pracuje a dokáže pro nás vytvořit samotné grafenové vlákno použitelné pro textil. Po dlouhém a náročném hledání jsme nakonec našli dodavatele v zahraničí, kam jsme se byli osobně podívat, a se kterým jsme se podíleli na vývoji látky pro naše grafenové triko GTee.
Proč jste zapracovali do látky také recyklované plasty?
Jeden z největších podílů odpadu v oceánech tvoří plasty, čehož nejčastějším druhem jsou plastové lahve a víčka. Naše triko je z části vyrobeno z recyklovaných plastových lahví. A proč zrovna recyklované plasty? Jednak kvůli zlepšení vlastností samotného grafenu a také jsme dokázali snížit výrobní cenu látky, jelikož cena grafenu je stále poměrně vysoká. Ale tím nejdůležitějším faktorem pro nás byla otázka problematiky plastů a životního prostředí. Na výrobu jednoho trika jsou použity přibližně 3 plastové lahve. Jedná se o lahve použité, tudíž se žádné navíc nevyrábí, ale jsou pouze sesbírány a následně velmi šetrně zpracovány do výsledného vlákna pro GTee.
Jaké benefity má tento materiál?
Samotné triko GTee těží z mimořádných vlastností grafenu, kterých je celá řada. Spojením grafenového vlákna a vlákna z recyklovaných plastů náš materiál získává například skvělou pevnost, antibakteriální účinky, úžasně vede teplo nebo absorbuje škodlivé UV záření. Zároveň se jedná o certifikovaný netoxický materiál s dobrou biologickou kompatibilitou. Díky tomu, že grafen dokáže velice dobře pracovat s elektřinou, je zde velký potenciál při budoucím vývoji chytrého oblečení.
Když už tedy máte materiál. Jak probíhá následný proces výroby?
Následný proces výroby našeho trika pokračuje k nám do České Republiky, konkrétně do města Třebíč, kde všechny naše produkty šijeme. Jednak je naším cílem navrátit českému textilnímu průmyslu zpět svoji bohatou minulost, ale také chceme mít jistotu, že výrobní proces produktů je situován do co nejlepších podmínek, kde panuje příjemné prostředí, všichni jsou řádně finančně odměněny a kde si můžeme udržet maximální kontrolu kvality výroby. Následný tisk produktů bude probíhat v české tiskárně, která využívá ekologický postup tisku bez zbytečných těžkých kovů a ftalátů.
Co plánujete po kampani na HitHit?
Pokud se nám povede úspěšně dosáhnout cílové částky, v lepším případě ji daleko překročit, čekají nás minimálně 3 měsíce plné práce, aby všichni naši přispěvatelé obdrželi své odměny včas. Do konce roku tedy nebude o práci nouze. Zároveň se nám rýsuje již několik spoluprací, zejména v oblasti B2B sales, takže na tom budeme hned zpočátku pracovat. Dále příští rok určitě plánujeme naši značku dostat více do povědomí lidí a v neposlední řadě i spustit náš projekt na americké crowdfundingové platformě Kickstarter a tím se dostat na zahraniční trhy a získat více zákazníků. K tomu nás ale čeká plno příprav a vývoje. Budeme se snažit náš produkt posouvat stále dál, nejen z hlediska funkčnosti, ale i ve vývoji dalších typů produktů, jako je bunda, kalhoty nebo boty.
Budeme moc rádi za každého, kdo se rozhodne nás podpořit nákupem na hithit.com/mowement !
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Před 1 rokem
I tak má ale dost síly pokračovat a připravovat pro vás další inspirativní obsah. Nadále už pod osobní značkou jeho autora Jirky Rosteckého. Vítejte na novém webu.
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |