Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Chystáte se začít s podnikáním? Pro zahájení něčeho, co by se mohlo stát dalším velkým úspěchem, nepotřebujete nutně vysokoškolský titul, spoustu peněz v bance ani obchodní zkušenosti. Pro naplnění vašeho záměru určitě budete potřebovat nápad, obchodního ducha, odvahu a hlavně dobrou strategii. K tomu může ze začátku významně pomoci e-mail marketing. Proto jsem vyzpovídal Katku Fišerovou ze SmartEmailingu, aby Vám s přípravou takové strategie pomohla.
Nad čím se mám ze začátku zamyslet?
Abyste v byznysovém prostředí uspěli, je dobré si v začátcích podnikání udělat promyšlený plán. Může vám zajistit pořádnou konkurenční výhodu. K tomu určitě patří také strategie marketingové komunikace. Je jasné, že v začátcích nejspíš nebudete moct investovat obrovské částky. Pro správu kontaktů není dobré spoléhat pouze na třetí strany, jako jsou např. Facebook nebo Instagram. Tyto nástroje jsou skvělé pro hledání nových či potenciálních zákazníků, ale jakmile tyto zákazníky dostanete k vám na web, získejte si od nich e-mailový kontakt, díky kterému budete mít šanci budovat dlouhodobý vztah. Právě pro to je vhodný e-mail marketing. Patří mezi levnější a zároveň nejúčinnější formy marketingu. Když si komunikaci správně nastavíte, získáte tím zákazníky, se kterými si postupně vztah vybudujete. A tím získávat kýžené výsledky v podobě objednávek.
E-mail marketing je pro mě zatím velká neznámá. Jak se do něj mám pustit?
Zjednodušeně – v prvním kroce budete potřebovat seznam e-mailových kontaktů. Těm poté budete posílat obsah, který je bude zajímat. Ideálně personalizovaný. Velký klid a efektivitu následně přináší automatizace. Může to na začátek vypadat složitě, ale na trhu existuje velké množství nástrojů, které vám s e-mail marketingem pomůžou. U nás ve SmartEmailingu vás můžeme provést nastavením aplikace na workshopu, případně poradit se strategií na individuální konzultaci.
Dobře, vezměme to po pořadě. Kde a jak nasbírám kontakty?
V prvé řadě upozorním – určitě si e-mailové adresy nekupujte od třetích stran. Může to možná být na pohled lákavé, ale řekněme si upřímně – otevřeli byste obchodní sdělení od někoho, koho vůbec neznáte? Vaše e-maily budou číst hlavně lidé, kteří mají o vaši značku skutečný zájem. Proto je důležité vybudovat si vlastní databázi. Na začátku do ní určitě zahrňte své obchodní partnery a první zákazníky nebo klienty. Pokud u vás totiž někdo nakoupil, existuje 9x větší šance, že svůj nákup zopakuje nebo u vás koupí další produkt. K získání nových kontaktů existuje několik cest. Například webový formulář umístěný na vašem webu, nebo pop-up okna. Zkuste se zamyslet, co byste lidem mohli dávat výměnou za e-mail. Je důležité, aby to pro zákazníka mělo skutečnou hodnotu a ukázali jste, že tomu, čemu se věnujete, opravdu rozumíte.
Super, řekněme, že jsem ve fázi, kdy mám vlastní seznam kontaktů. Jaké e-maily bych měl posílat?
Na zákazníky, kteří vám adresu poskytli, jste udělali dojem – chtějí s vámi být dále v kontaktu. A tak je důležité jejich nadšení držet. Věci jako pravopis a gramatika jsou samozřejmostí, hned ze začátku si hlavně řekněte, jak na zákazníky chcete působit. Spíše profesionálně, nebo naopak přátelsky, až hravě? Ať zvolíte jakoukoliv strategii, je dobré se jí držet. Sledujte také trendy v oboru, konkurenci, nebo lidi, kteří vás inspirují. Všichni vám mohou dát dost nápadů na to, co do e-mailů psát. Posílejte takové e-maily, které pro vaše odběratele budou mít přidanou hodnotu. Můžete posílat různé tipy, triky, doporučení, inspiraci nebo třeba slevový kupón, nabídku dopravy zdarma jako poděkování za přihlášení… možností je nesčetně. Sami časem uvidíte, co vaši odběratelé rádi čtou a na co reagují.
Co si mám představit pod personalizací?
Personalizace je uzpůsobení e-mailu na míru – uživatel má pocit, že mu firma píše osobně, což samozřejmě zvyšuje důvěryhodnost. Takovým základním příkladem je oslovení jménem. V dnešní době je ale možné pokročit mnohem dále. Rozdělit zákazníky do jednotlivých skupin podle určitých kritérií, např podle věku, pohlaví, bydliště, ale také chování – tzn. segmentovat je. V pokročilé fázi můžete reagovat na předchozí objednávky zákazníka a cílit na přizpůsobenou nabídkou. Můžete své zákazníky vést k opakovanému nákupu produktu, pokud víte, že produkt za určitou dobu spotřebuje. Veškeré tyto kroky zvyšují šanci, že vaši odběratelé od vás (znova) nakoupí.
Zmínila jsi automatizaci, jak na ní?
Jak určitě všichni víte z vlastních zkušeností – existují e-maily, se kterými prostě počítáme. Může jím být potvrzení objednávky, informace o předání a odeslání zboží, elektronická faktura… Tyto e-maily jsou transakční. A dají se odesílat automatizovaně. Určitě doporučuju automaticky odesílat uvítací e-maily. Skvěle přes ně nastavíte tón komunikace a získáte tím příležitost k odlišení vaší značky. Stejně tak můžete zaslat e-maily, které budou reagovat na nějakou aktivitu zákazníka – např. klikl na odkaz v e-mailu a vy mu můžete automaticky poslat doplňující informace. Dalším typickým příkladem jsou e-maily, které vybízejí k opakování objednávky. Pohodlně vašemu zákazníkovi poskytnete cestu k pokračování nákupu. Posledním dobrým příkladem automatického e-mailu je opuštěný košík – tyto e-maily jsou samozřejmě z pohledu výkonu nejefektivnější. Velmi pravděpodobně totiž povedou ke konverzi. Zákazníci často odcházejí z košíku před dokončením objednávky, ale ještě to zdaleka neznamená, že nechtějí nakoupit. Proto určitě využijte příležitost k upomínce.
E-mail je skvělý způsob, jak zrychlit růst vaší společnosti a zvýšit výnosy. Sběr kontaktů, tvorba obsahu, personalizace i automatizace si sice budou vyžadovat vaši péči a čas, ale výsledky brzy uvidíte.
Tento článek je komerčním sdělením našeho inzerenta. Redakce proto za jeho obsah a informace a nabídky v něm uvedené nijak neodpovídá.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |