Inzerce | Chci tu být také
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Nejoblíbenější témata:
Další témata:
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Inzerce | Chci tu být také
Už 8. března proběhne pražském Kině Aero 7. ročník CopyCampu – vzdělávací konference od copywriterů pro copywritery. Pořadatelem akce je jako vždy agentura H1.cz a mě zajímalo, v čem bude tento ročník jiný a proč se vydává i cestou bulváru.
Na otázky mi odpověděla jedna z organizátorek Lucka Štěrbová. Lucka je vystudovaný novinář a mediální teoretik. Poměrně záhy ale zběhla ze světa tiskových center, agentur a uzávěrek na „druhou stranu“, do kreativnějšího a barevnějšího světa online marketingu. Copywritingu se věnuje od roku 2009. Do roku 2015 souběžně s tím působila v hokejovém prostředí, o kterém psala. Mimo jiné i na MS v ledním hokeji v Praze a Ostravě. Téhož roku nastoupila do H1.cz na pozici Content Strategist. Aktuálně oddělení copywritingu vede, školí a dál píše.
Chystáte v pořadí již 7. ročník CopyCampu. V čem je z hlediska jeho programu jiný?
Logicky skladbou řečníků a částečně i tématy, po kterých jsme letos sáhli. Letos jsme třeba zařadili téma e-mailingu nebo problematiku namingu, tedy toho, jak správně pojmenovat novou službu, firmu, nový produkt. Na druhou stranu se ale snažíme být věrní tomu, aby byl obsah přednášek hlavně praktický, postavený na konkrétních případech. Řečníky směřujeme k tomu, aby neteoretizovali, ale mluvili o praxi.
Jak se vám daří vymýšlet nová témata?
Poměrně snadno, protože inspiraci sbíráme v průběhu celého roku. Na začátku finálního výběru je dlouhý seznam jmen a témat, která nám přijdou zajímavá. Pak vše i společně s řečníky ladíme a brousíme do finální podoby – my často přijdeme s nějakým návrhem, co bychom chtěli na CopyCampu slyšet, řečník pak nápad posune dál, malinko upraví…
Bude letošní ročník v něčem jiný i z hlediska organizace?
Opět měníme místo. Což je na jednu stranu fajn, každý Copycamp je díky tomu jiný, má jinou atmosféru. Na druhou stranu si tím na sebe tak trochu pleteme bič, protože pěkných sálů, kam se vejde 300 až 350 lidí, zase po Praze není tolik. Taky snad vyjdeme ještě víc vstříc vegetariánům – loni byla po vege občerstvení velká sháňka, až nás malinko překvapila – letos jsme ale připravení. Jinak organizační tým zůstává stejný a dělá všechno proto, aby byl březnový CopyCamp minimálně stejně tak dobrý jako ten předchozí.
Chystáte pro účastníky nějaké překvapení?
Cokoli tady řeknu, jakékoli překvapení zkazí. Myslím ale, že máme připravených několik příjemných drobností, díky kterým si účastníci na konci dne řeknou, že to stálo za to, a začnou se těšit na další ročník.
Přijde mi, že jdete s cenou vstupenek nahoru. Co vás k tomu vede?
První vlna vstupenek byla za stejnou cenu jako loni, kdo si trochu pospíšil, lístek ulovil. Další dvě vlny jsou dražší. Proč? Protože CopyCamp není jen o „hmotných“ nákladech na pronájem, catering, na tvorbu webovek, videí, fotek, drobné dárky pro účastníky i řečníky, ale také o desítkách, možná i stovkách hodin, které jeho přípravou copy tým Hájedničky a s ním i další lidé z firmy stráví. I tak jsme pořád, co se vstupného týká, jednou z nejvíc friendly marketingových akcí.
Platí to i o obsahu přednášek? Chcete se řadit mezi ty nejlepší, nebo máte ambice spíše nižší?
Jít dopředu do něčeho s nízkými ambicemi je přeci hloupost! Nemáme nízké ambice, co se týká kvality přednášek. Naopak myslím, že přednášky na CopyCampu mají vysokou úroveň – že se daří vybírat zajímavá témata a řečníky, kteří o nich dokážou skvěle mluvit a jsou skvělí i po lidské stránce.
Jak rychle se vstupenky prodávají?
Rychle. Dokonce rychleji než loni, kdy jsme „vyprodáno“ hlásili, tuším, týden a kousek před akcí a na spoustu lidí se nakonec ani nedostalo. Letos to zatím vypadá na hodně podobný průběh. Takže, kdo ještě lístek nemá, měl by pospíšit, jinak se na něj nemusí dostat.
Hodně lidí přijde i kvůli networkingu. Kdo vlastně na CopyCampy chodí?
Psavci, content markeťáci, lidé zodpovědní za obsah všeho druhu. Pořád chodí dosti freelancerů, část publika tvoří lidé z agentur, ale asi nejvíc je tam lidí, kteří pracují pro nějakou firmu, nejčastěji právě na pozici copywritera, obsahového stratéga nebo člověka, který se stará třeba i o Facebook. Takže se tam vážně potkáte s lidmi „od řemesla“, s těmi, co sami píšou, tvoří, moří se s příspěvky na sociální sítě a o obsah se aktivně zajímají.
Proč je jako H1.cz organizujete?
Nevím, z jakého důvodu vznikly první CopyCampy, tak dlouho v Hájedničce nejsem. Myslím ale, že to na úplném začátku prostě bylo z lásky a nadšení pro super obsah, ač to může znít trochu jako klišé. Ze stejného důvodu jsme tuhle tradici převzali v aktuálním copy týmu. Navíc je to pořád jedna z mála akcí, která je od copywriterů pro copywritery. Ale jasně, že je to i o budování brandu, o pozitivním vnímání značky.
Na co se vy osobně těšíte nejvíc?
Až bude po všem a my si dáme víno za odměnu na afterparty… Ba ne, moc se těším na všechny řečníky, obzvlášť na všechny slečny, které vystoupí. Mají super témata, všechny jsem přednášet viděla a jsou skvělý. A jsem moc zvědavá na posledního řečníka – Pavla Novotného, bývalého šéfredaktora Extra.cz. Janek Rubeš loni mluvil o honu na nepoctivé taxikáře, Pavel Novotný bude mluvit o honu na velkého podvodníka, který z velké části probíhá skrz Facebook. Stejně jako u Janka je to vykročení mimo klasické přednášky, ale věřím, že Pavel bude stejně skvělý.
Do jaké míry si toto vykročení můžete dovolit? Neotrávíte tím ty, co jdou ryze za content marketingovými a copywriterskými tématy, která mohou zužitkovat ve své práci…
Myslím si, že si tohle vykročení dovolit můžeme. I s ohledem na ohlasy k loňskému ročníku. Tam jsme vykročili nejen s Jankem, ale i tím, že jsme zařadili přednášku a workshop o improvizaci nebo třeba povídání Daniela Gamrota o produktivitě. Ohlasy byly v drtivé většině pozitivní, účastníkům se tahle pestrost líbila. Dokonce jsou i tací, kteří se po CopyCampu přihlásili na improvizační workshopy a moc si to chválí. Samozřejmě nechceme, aby se nám přednášky úplně rozutekly všemi směry. Tím hlavním musí být pořád obsah. Nicméně tyhle občasné exkurzy mimo výsostné vody copywritingu jsou osvěžující a mnohé z účastníků inspirují a motivují posunout se dál a zkusit něco nového. A to je přeci super.
MladýPodnikatel.cz je mediálním partnerem akce.
Tento článek/rozhovor vyšel před 7 lety. Informace v něm tedy již nemusí být aktuální, a proto vám doporučujeme, abyste je ověřili a dohledali si novější informace.
Veškerá doporučení, informace, data, služby, reklamy nebo jakékoliv jiné sdělení zveřejněné na našich stránkách je pouze nezávazného charakteru a nejedná se o odborné rady nebo doporučení z naší strany. Podrobnosti na odkazu zde.
Inzerce | Chci tu být také
Jirka ve svých 18 letech založil MladýPodnikatel.cz. Posledních skoro 10 let na něj zpovídá úspěšné osobnosti ze světa byznysu a vydává s nimi videorozhovory a podcasty, kterých má za sebou už více než 1 400. Jeho posláním je vzdělávat české a slovenské podnikatele, živnostníky, majitele firem a jejich zaměstnance. Pořádá také off-line akce, přednáší na vysokých školách a pomáhá s podnikáním ostatním v rámci konzultací. Časopis Forbes ho zařadil do žebříčku 30 pod 30 a získal řadu dalších ocenění a nominací.
Před 6 roky
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Analytické”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Funkční”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookies slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Nezbytné”. |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Ostatní”. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 měsíců | Tento soubor cookie je nastaven pomocí pluginu GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání souhlasu uživatele s cookies v kategorii “Výkonnostní”. |
PHPSESSID | relační | Tato cookie je nativním prvkem aplikací PHP. Tento soubor cookie se používá k ukládání a identifikaci jedinečného ID relace uživatele za účelem správy relace uživatele na webových stránkách. |
viewed_cookie_policy | 11 měsíců | Cookies jsou nastaveny pluginem GDPR Cookie Consent. Cookie slouží k ukládání informace, zda uživatel udělil souhlas s použitím cookies. Neukládá žádné osobní údaje. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
language | relační | Tato cookie zaznamenává jazykové preference uživatele. |
sb | 2 roky | Tuto cookie používá společnost Facebook pro zapamatování si jazykových preferencí uživatele, kontrole funkcí a sdílených stránek. |
sp_landing | 1 den | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
sp_t | 1 rok | Tuto cookies používá společnost Spotify za účelem implementace zvukového obsahu a také k zaznamenání informací o interakcích uživatele souvisejících s obsahem. |
wordpress_logged_in_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_sec_* | 14,5 dne | Cookie slouží k autorizaci přihlášení |
wordpress_test_cookie | ||
wpj_is_logged_in | 14,5 dne | Cookie slouží k informaci, zda je uživatel přihlášený |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_ga | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_gat | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google k omezování počtu požadavků k omezení sběru dat na stránkách s vysokou návštěvností. |
_gid | 1 den | Tuto cookies používá společnost Google jako uživatelské ID, na základě kterého generuje statistická data o užívání stránek uživatelem. |
_hjAbsoluteSessionInProgress | 30 minut | Tato cookie počítá, kolikrát byla webová stránka navštívena různými návštěvníky. Tento proces je prováděn přidělením unikátního identifikátoru každému návštěvníkovi, aby nebyl do součtu zaregistrován dvakrát. |
_hjFirstSeen | 30 minut | Určuje, zda návštěvník tuto webovou stránku v minulosti již navštívil, nebo se jedná o nového návštěvníka. |
_hjid | 365 dní | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjIncludedInPageviewSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Registruje data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analýzu a optimalizaci stránky. |
_hjIncludedInSessionSample | 2 minuty (prodlužováno o 30 sekund) | Určuje, zda by měl být uživatelův pohyb registrován v určitém statistickém zástupném symbolu. |
_hjRecordingEnable | relační | Tato cookie se používá pro identifikaci návštěvníka a optimalizaci relevance reklam pomocí sbírání dat o návštěvníkovi z několika webových stránek. Tato výměna dat o návštěvníkovi je obvykle zprostředkována datovým centrem či reklamní výměnou třetích stran. |
_hjRecordingLastActivity | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
_hjRecordingLastActivity | Soubor cookie, který obsahuje data aktuální relace. | |
_hjTLDTest | relační | Registruje statistická data o návštěvníkově chování na webové stránce. Data jsou použita pro interní analytiku provozovatelem webové stránky. |
CONSENT | 2 roky | Tuto cookies používá společnost YouTube k ukládání prostřednictvím embeddovaných videí a využívá je k získávání anonymizovaných statistických údajù. |
hjViewportId | relační | Nastavuje unikátní identifikátor pro danou relaci. Tímto způsobem získává webová stránka data o návštěvníkově chování pro statistické účely. |
Vuid | 2 roky | Tuto cookies používá společnost Vimeo k ukládání statistických údajů o používání uživatelem, včetně informací o stránkách, které byly zobrazeny. |
Cookie | Délka | Popis |
---|---|---|
_fbp | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k sledování Vašich návštěv. |
fr | 3 měsíce | Tuto cookies používá společnost Facebook a slouží k zobrazování reklamy v rámci inzertního systému této společnosti |
NID | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Google a slouží k omezení zobrazení reklamy uživateli, ztlumení nežádoucí reklamy a měření účinnosti reklam. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 6 měsíců | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a určení zobrazení rozhraní přehrávače. |
YSC | relační | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k měření a sledování Vaší interakce. |
yt-remote-connected-devices | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt-remote-device-id | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží ji k získávání informací o nastavení při užívání YouTube přehrávače. |
yt.innertube::nextId | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |
yt.innertube::requests | Neomezené | Tuto cookies používá společnost Youtube a slouží k zaznamenání informací o tom, jaká videa uživatel viděl. |